Listopadowa sesja konsultacyjno-szkoleniowa 

Modyfikacja modelu oceny okresowej w Urzędzie
18 listopada 2025 r. 10:00-13:00 

Przedmiot sesji Forum:
• Wspólne wypracowanie kryteriów, skali ocen, przedziałów ocen, regulaminów i zarządzeń wewnętrznych.
• Dostosowanie procesu oceny okresowej do potrzeb i oczekiwań jednostki, zaangażowanie pracowników i określenie ich roli w tym procesie. 

Cele i korzyści sesji:
• Zastąpienie nieefektywnego modelu, który narzucono rozporządzeniem z 13 marca 2007r. 
• Pełne zaangażowanie w proces oceny okresowej oceniających, ale także ocenianych. 
• Dostarczenie informacji koniecznych do planowania i prowadzenia prawidłowej polityki personalnej.
• Określenie obszarów i przyczyn trudności i ich eliminowanie. 
• Określenie mocnych i słabych stron pracownika.
• Zastąpienie subiektywnych, przypadkowych opinii obiektywnymi kryteriami oceny wyników pracy.
• Budowanie kapitału zaufania w relacjach przełożony/pracownik,.
• Po dokonaniu oceny okresowej oceniany jak i oceniający będą wiedzieli „co dalej”. 


Program:
1. Jak ocena okresowa wygląda w Naszej jednostce, co dała, co wniosła, co zmieniła? 
2. Dlaczego warto doskonalić/modyfikować proces oceny pracownika? 
3. Ocena okresowa pracowników samorządowych, a Kodeks Pracy. 
4. Główne zasady systemu ocen okresowych. 
5. Co chcemy osiągnąć wdrażając system oceny okresowej w naszej Jednostce? 
6. Jak zaangażować pracowników, ocenianych w proces oceny okresowej – „nic o na bez nas”. 
7. Wybór celów oceny okresowej w naszej Jednostce. 
8. Modele oceny okresowej funkcjonujące w JST – i ich skuteczność. 
9. Ustalenie grup kryteriów oceny (kryteria główne i cząstkowe), ich podział i wybór.
10. Nie oceniaj jak w szkole – czyli nowa skala ocen. 
11. Zasadność wprowadzenia arkusza samooceny pracownika – jego konstrukcja. 
12. Konstrukcja arkusza oceny okresowej z uwzględnieniem kadry pracowniczej i kadry kierowniczej. 
13. Rola kampanii informacyjnej w Jednostce. 
14. Projekt zarządzenia wewnętrznego oraz regulaminu w kontekście okresowej oceny kwalifikacyjnej – zgodnie z wytycznymi wynikającymi z ustawy o pracownikach samorządowych z uwzględnieniem kodeksu pracy. 
15. Przygotowanie się do rozmowy oceniającej pod kątem: psychologicznym, merytorycznym i organizacyjnym. 
16. Na zakończenie szkolenia REFLEKSJE: 
• Postanowienie 1: co zaczniemy stosować. 
• Postanowienie 2: czego będziemy unikać. 
• Wnioski 1: nasze osobiste. 
• Wnioski 2: nasze menadżerskie. 


Prowadzący: 
Certyfikowany Trener, praktyk w dziedzinie kompetencji miękkich i menadżerskich. Specjalista w zakresie szeroko pojętego ZZL, kształtowania umiejętności interpersonalnych, kreowania wizerunku i wystąpień publicznych raz przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi. Ekspert w zakresie wdrażania opisu i wartościowania stanowisk pracy oraz oceny okresowej pracownika w administracji publicznej. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu i Uniwersytecie Ekonomicznym. Prelegent i moderator kilkunastu konferencji dedykowanych administracji publicznej. 

zapraszamy do wzięcia udziału w organizowanych wydarzeniach. Zaproszenie poniżej.