Najbliższe spotkania Forum Pracowników Oświaty
Sesja konsultacyjno-szkoleniowa Forum
24 kwietnia 2025 r. - stacjonarna sesja szkoleniowa nt.:
System Informacji Oświatowej – wprowadzanie danych oraz nowe obowiązki w zakresie SIO
Przedmiot sesji Forum:
• Przekażemy informacje dotyczące merytorycznych aspektów wprowadzania danych do SIO w kontekście poprawnego naliczenia subwencji oświatowej dla samorządu oraz raporty w Strefie dla Zalogowanych.
• Krok po kroku omówimy procedurę potwierdzenia prawdziwości danych wprowadzanych w SIO do naliczenia subwencji oświatowej.
• Zaprezentujemy rolę samorządu w weryfikacji. Odpowiemy na pytanie: jak samorząd może weryfikować dane wprowadzane przez szkoły, jak i do kiedy można poprawić błąd w SIO wg stanu na dzień 30 września, aby był uwzględniony do subwencji.
Prowadząca:
Trenerka z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej, były wizytator Kuratorium Oświaty, dyrektor ZEAS. Współpracuje z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie opracowania i wdrażania programów wspomagania rozwoju oświaty, analizą sprawozdawczości SIO. Organizuje i prowadzi szkolenia i kursy o tematyce wdrażania nowych rozwiązań prawnych w oświacie oraz prawa oświatowego w praktyce, innowacyjnych i nowatorskich rozwiązań metodycznych, kształcenia uczniów o specjalnych i specyficznych potrzebach edukacyjnych.
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w organizowanym wydarzeniu. Poniżej zaproszenie oraz link do zapisu.
Sesja konsultacyjno-szkoleniowa Forum
19 maja 2025 r. - stacjonarna sesja szkoleniowa nt.:
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych - zmiany wprowadzone ustawą z dnia 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw
Przedmiot sesji Forum:
• Zapewnienie aktualnej wiedzy – omówienie zmian w wysokości dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników i zasad jego przyznawania.
• Zwiększenie świadomości prawnej – wyjaśnienie warunków przyznania dofinansowania w pełnej i niepełnej wysokości oraz zasad jego podziału.
• Usystematyzowanie procedur – przedstawienie wymagań dotyczących terminów składania wniosków oraz niezbędnych dokumentów.
• Rozwianie wątpliwości interpretacyjnych – analiza problemów praktycznych związanych z pomocą de minimis oraz etapami postępowania administracyjnego.
• Wymiana doświadczeń – dyskusja nad praktycznym stosowaniem nowych przepisów i analiza rzeczywistych przypadków.
Prowadząca:
Radca prawny, ekspert z kilkunastoletnim zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym raportu o zapewnieniu dostępności, monitorowania dostępności w instytucji, kompleksowej tematyki dotyczącej pracy i obowiązków koordynatora ds. dostępności. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej, m. in. dla koordynatorów dostępności w instytucjach publicznych. Członek zespołów, przeprowadzających audyty dostępności w jednostkach. Autorka komentarzy i opinii prawnych.
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w organizowanym wydarzeniu. Poniżej zaproszenie oraz link do zapisu.
Pliki do pobrania
Kontakt
