• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Księgowanie i rozliczanie inwestycji w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach podległych (jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych), również w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego

online

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści

Podniesienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w zakresie praktycznych zasad przeprowadzania i rozliczania inwestycji od strony finansowo-księgowej w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach podległych, również w określenie zagrożenia epidemiologicznego.
• Uporządkowanie i uzupełnienie wiedzy w zakresie różnych, często trudnych lub niestandardowych sytuacji ewidencyjnych spotykanych w trakcie procesu inwestycyjnego w jednostkach i zakładach budżetowych, szczególnie w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego.
• Poznanie istoty oraz praktycznych aspektów efektywnego opracowania przepisów wewnętrznych dla uporządkowania procesu inwestycyjnego w jednostce.

zwiń
rozwiń
Program

1. Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne w ujęciu definicyjnym.
2. Przygotowanie inwestycji - procedura inwestycji w dokumentacji jednostki., również w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego.
3. Omówienie źródeł finansowania inwestycji, w tym: z budżetu JST, z dotacji celowej, z budżetu środków europejskich i z innych źródeł oraz sposób ich księgowania.
4. Ulepszenie jako wydatek inwestycyjny, a remont. 
5. Zakupy inwestycyjne, a zakupy z wydatków bieżących środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
6. Pierwsze wyposażenie w procesie inwestycyjnym. 
7. Klasyfikacja budżetowa inwestycji i remontów oraz zakupów bieżących i inwestycyjnych.
8. Sposób księgowania kosztów inwestycji /konto 080/ i remontów według ich źródeł finansowania i rozliczenie tych kosztów. Przekazanie nakładów inwestycyjnych.
9. Omówienie przygotowania do zapłaty faktur za wykonane inwestycje, zakupy, remonty /faktury częściowe, faktury końcowe/. Funkcjonowanie procesu w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego.
10. Protokoły OT i PT i ich rola w procesie inwestycyjnym.
11. Zasady ujęcia nowo powstałego środka trwałego lub ulepszenia środka trwałego w ewidencji środków trwałych. Wartość początkowa środka trwałego.
12. Pytania i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy działów księgowości oraz pracownicy odpowiedzialni za rozliczanie inwestycji w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach podległych

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wieloletni skarbnik gminy; wykładowca i doradca z zakresu rachunkowości budżetowej oraz finansów publicznych, w tym szczególnie budżetu zadaniowego i kontroli zarządczej, dla wielu ośrodków edukacyjnych oraz jednostek sektora finansów publicznych na terenie kraju; autorka publikacji w miesięcznikach „Finanse Publiczne” i „Rachunkowość budżetowa”.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

CENA: 
229 zł netto przy zgłoszeniu do 11 maja. Cena po 11 maja to 279 zł. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

ZGŁOSZENIA: Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@frdl.org.pl, faksem lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl do 21 maja 2020 r.
UWAGA LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!