Szkolenia i doradztwo dla pracowników systemu wspomagania szkoły z województw: kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, mazowieckiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji 170 pracowników systemu wspomagania pracy szkoły oraz trenerów z województw: kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, mazowieckiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego w zakresie wspomagania placówek oświatowych, ukierunkowanego na rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów poprzez wdrożenie programów szkoleniowo-doradczych wraz z obudową metodyczną.
Kujawsko - Pomorskie Biuro FRDL w Bydgoszczy realizuje projektu „Szkolenia i doradztwo dla pracowników systemu wspomagania szkoły z województw: kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, mazowieckiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego” w ramach programu PO WER Oś priorytetowa: II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10.: Wysoka jakość systemu oświaty.
Projekt prowadzony jest przez Kujawsko-Pomorskie Biuro Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej w Bydgoszczy w partnerstwie z Gminą Miasto Włocławek – Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego we Włocławku.
Planowany termin zakończenia realizacji projektu: 30 czerwca 2020 r.
W ramach projektu prowadzone są cykle szkoleniowe dla 10 grup szkoleniowych w okresie marzec-wrzesień 2019 roku dla 170 uczestników/uczestniczek.
REKRUTACJA ZAKOŃCZONA
Rekrutacja objęła 10 edycji szkoleń:
- szkolenia w Bydgoszczy: 4 grupy,
- we Włocławku: 4 grupy,
- w Ciechanowie: 2 grupy.
Bez sukcesu zakończyły się działania rekrutacje w województwach: lubuskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie i warmińsko-mazurskie. Liczba zgłoszeń nie pozwoliła uruchomić szkoleń w tych województwach. Przedstawiciele z tych województw zdecydowali się na udział w szkoleniach oferowanych ww. miejscach.
Wspomagane kompetencje kluczowe to:
- kompetencje cyfrowe (TIK);
- kompetencje matematyczno-przyrodnicze;
- umiejętności porozumiewania się w językach obcych;
- postawy – innowacyjność, kreatywność i praca zespołowa;
- umiejętności uczenia się – nauczanie eksperymentalne i doświadczanie;
- wspomaganie przedszkoli w rozwoju kompetencji kluczowych.
W ramach projektu zaoferowane zostały:
- szkolenia stacjonarne - 70 godz. na dwóch poziomach zaawansowania, dla 3 etapów edukacji (do wyboru);
- szkolenia e-learningowe 20 godz. stanowiących uzupełnienie szkoleń stacjonarnych;
- doradztwo: po 18 godz. doradztwa indywidualnego i grupowego na uczestnika/uczestniczkę;
- sieci współpracy i samokształcenia animowanych do 30.06.2020 r. - 7 sieci doskonalenia;
- 14 jednodniowych spotkań z ekspertami w ramach sieci współpracy, start 24.08.2019 r., kolejne wg. zapotrzebowania - ostatnie w kwietniu 2020 r.;
- nawiązanie relacji, wymianę myśli, nabycie nowych umiejętności, poszerzenie wiedzy, wsparcie merytoryczne i merytoryczne;
- nocleg, całodzienne wyżywienie, materiały dydaktyczne; przeprowadzenie pod okiem doradcy, przez okres minimum 7 miesięcy, procesu wspomagania w minimum jednej placówce oświatowej zgłoszonej na etapie rekrutacji.
Koordynatorka projektu z ramienia Partnera Wiodącego:
Aneta Pierzchała-Tolak
e-mail: a.pierzchala@bydgoszcz-frdl.pl
tel. 606 398 203