• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Faktura elektroniczna w 2020 r. Uregulowania prawne, najnowsze orzecznictwo i interpretacje MF

online

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści

- Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obecnie istniejącymi sposobami wysyłania i otrzymywania faktur, w tym w formie elektronicznej – na szkoleniu zostaną omówione możliwe rozwiązania w tym zakresie, etapy wdrażania i funkcjonowania e-faktury w podmiocie.
- Szkolenie ma formę warsztatów, na których zostaną przedstawione praktyczne problemy związane z funkcjonowaniem faktur i e-faktur oraz sposoby ich rozwiązania.
- Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest poznanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej istniejącego stanu prawnego, najnowszego orzecznictwa sądowego oraz najnowszych zmian w związku z uchwaleniem nowej Dyrektywy Rady oraz nowych uregulowań związanych z e-fakturami.
- Szkolenie charakteryzuje praktyczne podejście do problemów pojawiających się w związku z funkcjonowaniem faktur i e-faktur oraz jest w dużej mierze oparte na zasadzie: problem - rozwiązanie problemu.

zwiń
rozwiń
Program

1. Omówienie podstaw prawnych.
• Uregulowania zawarte w Ustawie o VAT.
• Rozporządzenie w sprawie wystawiania e-faktur.
• Ustawa o fakturach elektronicznych w zamówieniach publicznych.
• Inne regulacje krajowe i unijne.
• Schemat obiegu e-faktury w podmiocie.
2. Cechy faktury elektronicznej:
• Autentyczność pochodzenia.
• Integralność treści.
• Czytelność faktury.
3. E-faktura w ramach zamówień publicznych.
• Podmioty zobowiązane do stosowania.
• Obowiązki wykonawcy i zamawiającego.
• Platforma rządowa do e-faktur.
• Platformy prywatne a platforma rządowa – zasady stosowania.
• Dane faktury.
• Forma faktury XML i podpis kwalifikowany.
• Inne dokumenty wysyłane przez platformę.
4. Pozostałe formy wysyłania e-faktury.
• Pojęcie bezpiecznego podpisu elektronicznego.
• Wdrażanie systemu u podatnika.
• Kiedy można stosować bezpieczny podpis elektroniczny?
• System EDI – co to jest?
• Uregulowania prawne i unijne dotyczące systemu EDI.
• Wdrażanie systemu u podatnika.
• Obowiązkowe elementy umowy dotyczącej systemu EDI.
• Zmiana umowy a zasady funkcjonowania systemu.
5. PDF i inne formy przesyłania faktury elektronicznej:
• Zasady funkcjonowania formy PDF.
• Obowiązki po stronie podatnika.
• Konieczność zagwarantowania kontroli biznesowych.
• Praktyczne problemy związane z funkcjonowaniem PDF.
6. Paragon elektroniczny – czy i od kiedy?
• E-paragon do US – od kiedy dla jakich grup podatników?
• Paragon papierowy a elektroniczny dla konsumenta.
• Paragon z NIP jako faktura.
• Faktura do paragonu.
• Konsekwencje błędnego funkcjonowania paragonów i kas fiskalnych.
7. Przechowywanie dokumentów elektronicznych.
• Zasady ustawowe przechowywania e-faktur.
• Kontrola podatkowa a funkcjonowanie systemu e-faktur: zakres oraz sposób kontroli.
• Przechowywanie e-faktur poza granicami kraju.
• Archiwizacje we własnym zakresie – obowiązki podatnika.
• Zlecenie archiwizacji podmiotowi zewnętrznemu, – o czym należy pamiętać?
8. Zmiany przepisów od 2020 r. a e-faktura:
• Mechanizm podzielonej płatności – obowiązek a dobrowolność.
• Forma zapłaty.
• Biała lista i sprawdzanie rachunków bankowych.
• Nowy wzór JPK a dane faktury elektronicznej.
9. Problemy praktyczne związane z fakturami elektronicznymi:
• Treść e-faktury, w tym faktura zbiorcza.
• Formy otrzymywania e-faktury.
• Dekretacja księgowa a e-faktura.
• Faktury elektroniczne dla osób fizycznych.
• Zgoda domniemana na otrzymywanie e-faktur.
• Sposoby cofnięcia zgody na otrzymywanie e-faktur przez Odbiorcę – skutki praktyczne.
• Hakerzy w sieci a ryzyko związane z e-fakturami – sposoby zabezpieczeń.
• Zasady wystawiania korekt e-faktury.
• Moment skorygowania podatku należnego wykazanego na e-fakturze.
• Moment rozliczenia podatku naliczonego w związku z otrzymaniem e-faktury.
• Czy faktura korygująca tylko w formie elektronicznej w przypadku gdy faktura pierwotna została wysłana w formie elektronicznej?
• Zasady wystawiania duplikatu e-faktury.

zwiń
rozwiń
Adresaci

- Główni Księgowi, pracownicy księgowości otrzymujący faktury zakupowe;

- Pracownicy Działów wystawiających faktury sprzedażowe, także w formie elektronicznej, w szczególności pracownicy Działów Sprzedaży;

- Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni odpowiedzialni za prawidłowe rozliczanie zakupów i sprzedaży;

- Osoby odpowiedzialne za wdrażanie i funkcjonowanie faktur elektronicznych w firmie

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doradca podatkowy, prawnik, absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 14 letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: „Dokumentacja VAT", „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” - wydanie: 2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

CENA: 
229 zł netto przy zgłoszeniu do 5 maja. Cena po 5 maja to 279 zł. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

ZGŁOSZENIA: 
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@frdl.org.pl, faksem lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl do 15 maja 2020 r. 
UWAGA LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!