• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Zamówienia publiczne dla zaawansowanych – praktyczne podejście do bieżących problemów

online
Miejsce
Internet
Termin
09-11 lipca 2025
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
999/1298 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 1298 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 25 czerwca 2025 r. cena wynosi 999 PLN netto/os.

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na dwudniowe szkolenie z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie dotyczące sprawozdania z udzielonych zamówień publicznych będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy specjalista ds. zamówień publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w trzydniowym kursie, podczas którego przeanalizujemy kluczowe zagadnienia z zakresu udzielania zamówień publicznych.
KURS jest przeznaczony dla osób zaawansowanych, które posiadają wiedzą i doświadczenie w zakresie zamówień publicznych. 

Założeniem kursu jest praktyczna analiza prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Będziemy omawiać znane uczestnikom przepisy ustawy pzp i akty wykonawcze w oparciu o wybrane przez prowadzącego oraz zgłoszone przez uczestników zagadnienia. 
Będzie możliwość zdefiniowania aspektów wymagających poprawy/zmiany w stosunku do poprzednio prowadzonych postępowań. 
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe, które mają w sposób praktyczny przygotować uczestnika kursu do przygotowania i realizacji procedur zamówień publicznych w wersji zgodnej z przepisami.
Zgłaszając się na KURS możesz:
• zaproponować dodatkowy zakres tematyczny, którym jesteś zainteresowany,
• przesłać regulacje wewnętrzną, SWZ, ogłoszenie o zamówieniu czy projekt umowy do sprawdzenia/analizy przez prowadzącego.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnicy 3-dniowego kursu w jego trakcie:
• Uzupełnią i uporządkują wiedzę z zakresu zamówień publicznych o różnych kwotach progowych.
• Otrzymają wiedzę, jak przygotować i przeprowadzić postępowanie o wartości zamówienia objętego trybami zamówień publicznych oraz jak zadbać o poprawną realizację umowy. 
• Poznają często występujące nieprawidłowości oraz receptę, w jaki sposób ich unikać w przyszłości.
• Poznają metody i sposób doboru narzędzi obejmujących system zamówień publicznych w ujęciu praktycznym. Przeanalizują przykładowy zestaw instrumentów prawnych pozwalających „zrealizować” zamówienie w 24h. 
• Zapoznają się ze metodami aktualizacji swojej wiedzy w systemie zamówień publicznych. 
• Na przykładowych postępowaniach o różnych kwotach progowych poznają technikę sprawdzenia SWZ, ogłoszenia o zamówieniu w 15 minut. 
• Zapoznają się z wymaganiami dotyczącymi sprawdzenia i weryfikacji postępowań oraz mechanizmem samokontroli prowadzonych postępowań.
• Poznają przypadki dobrych oraz nieprawidłowych rozwiązań związanych z zamówieniami publicznymi.
• Podniosą kwalifikacje oraz kompetencje w zakresie stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
• Poznają odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z tematem zajęć.
• W trakcie Kursu, Uczestnicy będą mieli możliwość weryfikacji – sprawdzenia swojej dokumentacji, regulacji wewnętrznej czy przykładowego SWZ z ogłoszeniem o zamówieniu.

zwiń
rozwiń
Ramowy program kursu

DZIEŃ I – 9.07.2025 r.
• Zestawienie regulacji prawnych związanych z systemem zamówień – wersja autorskiego powiązania wymagań w systemie zamówień publicznych.
• Etap przygotowania, prowadzenia postępowania w procedurach o wartości poniżej 130 000 zł – czy jest poprawnie? Realizacja umowy.
• Ćwiczenia – analiza procedur. Panel dyskusyjny.

DZIEŃ II – 10.07.2025 r.
• Przygotowanie postępowania objętego trybami wynikającymi z ustawy pzp. Specyfika wymagań i praktyczne ich zastosowanie.
• Prowadzenie postępowań może być proste, z małym nakładem czasu na ich przygotowanie i realizację.
• Ćwiczenia – analiza dokumentacji postępowania i ogłoszenia o zamówieniu. Panel dyskusyjny.

DZIEŃ III – 11.07.2025 r.
• Prowadzenie postępowania w oparciu o wymagania ujęte w ustawie pzp. Wybrane elementy postępowania.
• Realizacja umowy. Czego unikać, a jakie rozwiązania zabezpieczają wykonanie umowy w sposób zgodny z wymaganiami ustawy pzp.
• Ćwiczenia – analiza czynności w postępowaniu i w trakcie realizacji umowy. Panel dyskusyjny.

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Uczestnicy kursu otrzymają obszerne materiały szkoleniowe z aktami prawnymi pomocnymi w systemie zamówień publicznych: prezentację z prowadzonego szkolenia w formacie pdf, dodatkowe informacje i podpowiedzi, regulacje prawne, listy sprawdzające w poszczególnych etapach, schematy, materiały związane z prowadzonymi ćwiczeniami, opinie i interpretacje dotyczące omawianych na kursie zagadnień oraz inne dokumenty dotyczące przedmiotu szkolenia.

Kurs zakończymy testem sprawdzającym wiedzę.

zwiń
rozwiń
Program

DZIEŃ I – 9.07.2025 r.
Zestawienie regulacji prawnych związanych z systemem zamówień – wersja autorskiego powiązania wymagań w systemie zamówień publicznych. Etap przygotowania, prowadzenia postępowania w procedurach o wartości poniżej 130 000 zł – czy jest poprawnie? Realizacja umowy.
Pierwszy dzień kursu to omówienie wymagań wynikających z przepisów regulujących system zamówień publicznych. To także analiza ustawy pzp, aktów wykonawczych, ustaw i rozporządzeń istotnych do sprawnego przygotowania i prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – w wersji dla zaawansowanych. Omówimy również kluczowe zagadnienia obejmujące procedury o wartości poniżej 130 000 zł (tzw. regulaminowe), z analizą dobrych i niezgodnych z przepisami prawa rozwiązań wprowadzanych u Zamawiającego. Przeanalizujemy rozwiązania organizacyjne związane z systemem zamówień publicznych nieobjętych trybami i wymaganiami wynikającymi z ustawy pzp, stronę organizacyjną, w tym elektroniczną, systemu zamówień publicznych. W tej części przeanalizujemy przepisy Kodeksu Cywilnego, o których często zapomniany w procedurach o wartości poniżej 130 000 zł.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Zamawiający, czyli osoby odpowiedzialne za przygotowanie i realizację zamówień publicznych: kierownicy jednostek, członkowie komisji przetargowych, służby finansowo-księgowe, osoby zajmujące się przygotowaniem postępowania lub nadzorem nad realizacją zamówienia (umowy). Wykonawcy, który są zainteresowani poznaniem schematu i czynnościami, które ma wypełnić zamawiający w zamówieniach publicznych. Osoby zajmujące się kontrolami zamówień publicznych lub nadzorujące ich poprawność w danej jednostce.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce. Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 roku. Doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w roku 1994 na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach, przy przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych, lub w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. Jest to osoba posiadająca cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Prowadzi między innymi szkolenia obejmujące szkolenia z zakresu systemu zamówień publicznych. Dysponuje praktyczną wiedzą dotyczącą kontroli postępowań opartych na wytycznych dotyczących kwalifikowania wydatków w poprzedniej perspektywie i obecnej (na lata 2021-2027). Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca oraz kontrola zamówień. Każdego roku w jego szkoleniach bierze udział kilka tysięcy osób (średnio w roku ok. 110 szkoleń jedno, dwu lub trzydniowych), a częste konsultacje i doradztwo (także telefonicznie) są prowadzone od 30 lat. W rankingach popularności osób prowadzących szkolenia niezmiennie zajmuje czołowe pozycje.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
marta
Marta Strzelecka-Saternus
Specjalista ds. usług szkoleniowych
tel. +48 535 175 301
m.strzelecka@frdl-lodz.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 1298 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 25 czerwca 2025 r. cena wynosi 999 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 3 lipca 2025 r.