Cele i korzyści:
• Nabycie wiedzy w zakresie badania potrzeb lokalnej społeczności, poznania problemów wyborców, sformułowania jasnego programu wyborczego odzwierciedlającego potrzeby mieszkańców.
• Określenie celów jakie chce się osiągnąć i wartości jakimi będzie się kierować jako reprezentant społeczności lokalnej. Zgodność wartości i celów z potrzebami mieszkańców.
• Sformułowanie spójnego i przekonującego przesłania, który będzie kluczem do skutecznej kampanii.
• Nabycie wiedzy w zakresie doboru narzędzi i kanałów skutecznej komunikacji, które pozwolą najlepiej dotrzeć do wyborców - spotkania z mieszkańcami, dyskusje publiczne, ulotki, strona internetowa, media społecznościowe, tradycyjne media.
• Zwrócenie uwagi na konieczność monitorowania skuteczności działań i reagowania na zmiany.
• Poznanie wartości jakimi warto kierować się w kampanii wyborczej, aby była prowadzona w sposób uczciwy i zgodny z prawem.

Program:
1. Strategia wyborcza w wyborach lokalnych – czy jest potrzebna?
2. Z kim, jak, po co, kiedy? – wstęp do strategii wyborczej. Szkolenie i warsztaty dla kandydatów i sztabów wyborczych.  
3. Strategie w kampanii wyborczej: rodzaje, znaczenie, zastosowanie.
4. Kampania oparta na wartościach – czy warto?

Adresaci:
Kandydaci w wyborach do rady gmin, miast, powiatów i sejmików wojewódzkich. Kandydaci na wójta gminy, burmistrza i prezydenta miasta, starostę powiatów. Osoby zaangażowane w kampanię wyborczą kandydata. Zarówno osoby kandydujące w wyborach po raz pierwszy jak i ubiegające się o reelekcję.

Prowadząca:
Ma za sobą kilkunastoletnie doświadczenie w planowaniu, organizacji i realizacji kampanii wyborczych – moi kandydaci wygrywają. Ma za sobą setki przygotowanych ulotek, napisanych wystąpień, dziesiątki spotów wyborczych, analiz i strategii wyborczych, debat i spotkań z wyborcami. Łączy teorię z praktyką i obserwacją uczestniczącą: niegdyś dziennikarz, dziś samorządowiec, niezmiennie badacz samorządności, z pasji specjalista PR - doskonale znam samorząd. Jest doświadczonym rzecznikiem prasowym, zna specyfikę działania mediów lokalnych. Zna kampanie wyborcze od podszewki – sama będąc kandydatką w wyborach samorządowych wygrała mandat radnej rady powiatu w 2018 roku.