Cele i korzyści:
• Nabycie wiedzy w zakresie badania potrzeb lokalnej społeczności, poznania problemów wyborców, sformułowania jasnego programu wyborczego odzwierciedlającego potrzeby mieszkańców.
• Określenie celów jakie chce się osiągnąć i wartości jakimi będzie się kierować jako reprezentant społeczności lokalnej. Zgodność wartości i celów z potrzebami mieszkańców.
• Sformułowanie spójnego i przekonującego przesłania, który będzie kluczem do skutecznej kampanii.
• Zdobycie wiedzy w zakresie skutecznych wystąpień publicznych w kampanii wyborczej, przygotowania przemówienia, znajomości problemów i potrzeb wyborców, jasnego i klarownego przekazu, interakcji z publicznością.
• Nabycie wiedzy w zakresie doboru narzędzi i kanałów skutecznej komunikacji, które pozwolą najlepiej dotrzeć do wyborców - spotkania z mieszkańcami, dyskusje publiczne, ulotki, strona internetowa, media społecznościowe, tradycyjne media.

Program:
1. Komunikacja w kampanii wyborczej.
2. Komunikacja lokalna: problemy, dylematy, wyzwania. Kryzys mediów lokalnych a dialog z mieszkańcami.
3. Wystąpienia publiczne. Jak sprawić, czy ludzie nas słuchali?
4. Wystąpienia publiczne. Debata, dialog, trudna rozmowa.
5. Materiały i gadżety wyborcze – jak je dobrze przygotować i skutecznie kolportować?
6. Twarzą w twarz z wyborcą czyli kampania bezpośrednia w wyborach lokalnych.

Adresaci:
Kandydaci w wyborach do rady gmin, miast, powiatów i sejmików wojewódzkich. Kandydaci na wójta gminy, burmistrza i prezydenta miasta, starostę powiatów. Osoby zaangażowane w kampanię wyborczą kandydata. Zarówno osoby kandydujące w wyborach po raz pierwszy jak i ubiegające się o reelekcję.

Prowadząca:
Ma za sobą kilkunastoletnie doświadczenie w planowaniu, organizacji i realizacji kampanii wyborczych – moi kandydaci wygrywają. Ma za sobą setki przygotowanych ulotek, napisanych wystąpień, dziesiątki spotów wyborczych, analiz i strategii wyborczych, debat i spotkań z wyborcami. Łączy teorię z praktyką i obserwacją uczestniczącą: niegdyś dziennikarz, dziś samorządowiec, niezmiennie badacz samorządności, z pasji specjalista PR - doskonale znam samorząd. Jest doświadczonym rzecznikiem prasowym, zna specyfikę działania mediów lokalnych. Zna kampanie wyborcze od podszewki – sama będąc kandydatką w wyborach samorządowych wygrała mandat radnej rady powiatu w 2018 roku.