Diagnoza potrzeb – Plan Rozwoju Szkoły
ADRESACI:
- oświatowe placówki publiczne i niepubliczne: przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne, artystyczne i sportowe
CEL:
Opracowanie Planu Rozwoju Szkoły, adekwatnego do:
- specyfiki pracy i kształcenia uczniów w danej placówce
- analizy potrzeb rynku pracy
KORZYŚCI
Stworzenie planu rozwoju placówki zogniskowanego wokół efektów działania całej instytucji, wg logiki:
- potrzeby edukacyjne, wychowawcze i kompetencyjne uczniów dla lepszej adaptacji na rynku pracy
- potrzeby rozwojowe nauczycieli dla zwiększonej efektywności pracy szkoły
ZAKRES USŁUGI:
Warsztat szkoleniowy przeprowadzony metodą partycypacyjno-ekspercką (przy udziale całego zespołu pracowników szkoły, w ścisłej współpracy z dyrekcją placówki, konsultantami FRDL MISTiA i instytucjami partnerskimi).
Kluczowe elementy realizacji warsztatu, mającego na celu opracowanie Planu Rozwoju Szkoły:
- zdefiniowanie potrzeb instytucji w perspektywie jej rozwoju w zakresie:
- potrzeb i celów w zakresie oferty edukacyjnej dla uczniów
- potrzeb rozwojowych kadry w kontekście oferty edukacyjnej
- potrzeb w zakresie organizacji i metod nauczania oraz pracy placówki
- zaplanowania zagranicznych mobilności edukacyjnych i działań związanych ze współpracą międzynarodową, przyczyniających się do spełnienia zidentyfikowanych potrzeb instytucji
- nakreślenia wizji włączenia zdobytego doświadczenia i nabytych kompetencji pracowników instytucji do planu strategicznego rozwoju instytucji w przyszłości
- uporządkowanie materiału, analiza wniosków i opracowanie projektu Planu Rozwoju Szkoły
- opracowanie ostatecznej wersji planu