DZIEŃ 1 - 24 listopada 2025 r. 
Wykład:
 - Test weryfikujący wiedzę z zakresu kursu kancelaryjno-archiwalnego I stopnia.
 
 - Regulacje w zakresie prowadzenia dokumentacji w polskim i unijnym porządku prawnym. Przypomnienie wiadomości.
 
 - Klasyfikacja i kwalifikacja dokumentacji (rozbudowa wykazów akt, selekcja archiwalna i wartościowanie dokumentacji).
 
 - Opis jednostki inwentarzowej (specyficzne rodzaje dokumentacji: koperty dowodowe osób zmarłych, teczki pracownicze, projekty UE, dokumentacja techniczna, umowy, itp.)
 
 - Ewidencja dokumentacji (elementy spisów zdawczo-odbiorczych, weryfikacja kwalifikacji archiwalnej, uzupełnianie danych w ewidencji).
 
 
DZIEŃ 2 - 25 listopada 2025 r.
Wykład oraz ćwiczenia wykonywane on line i na bieżąco sprawdzane i omawiane w trakcie zajęć:
 - Zespoły archiwalne i ich klasyfikacja. Ustalanie przynależności zespołowej, zasada pertynencji terytorialnej i przynależności zespołowej. Definiowanie dokumentacji własnej, odziedziczonej i zdeponowanej w podmiocie.
 
 - Wprowadzenie do pracy z dokumentacją, omówienie zasad porządkowania. Studia wstępne nad zespołem w celu poznania dokumentacji przekazanej do opracowania.
 
 
DZIEŃ 3 - 26 listopada 2025 r.
Praca z rzeczywista dokumentacją – samodzielna praca uczestników z asystą wykładowcy i możliwością konsultacji:
 - Opracowanie dokumentacji w pierwotnym stanie wytworzenia. Standardy porządkowania, ewidencjonowania i technicznego zabezpieczania materiałów archiwalnych.
 
 - Porządkowanie dokumentacji aktowej – etapy prac archiwizacyjnych: segregacja dokumentacji, kwalifikacja archiwalna, systematyzacja dokumentacji. Uzupełnianie opisów, inwentaryzacja i nadawanie dokumentacji sygnatury archiwalnej.
 
 
DZIEŃ 4 - 27 listopada 2025 r.
Praca z rzeczywistą dokumentacją – weryfikacja efektów pracy:
 - Porządkowanie dokumentacji aktowej – etapy prac archiwizacyjnych: uzupełnianie opisów, inwentaryzacja i nadawanie dokumentacji sygnatury archiwalnej.
 
 - Ewidencja dokumentacji zakończonej (tworzenie spisów zdawczo-odbiorczych dla dokumentacji).
 
 - Procedura brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
 
 - Sporządzanie przez kursantów ewidencji w formie elektronicznych formularzy.
 
 - Weryfikacja efektów pracy przez prowadzącą/konsultacje archiwalne.
 
 - Ocena indywidualna nadesłanych prac/zaliczenie - podstawa uzyskania certyfikatu.
 
 - Podsumowanie.