Ważne informacje:
Proponujemy Państwu udział w zajęciach, podczas których przedstawimy zasady sponsoringu w kulturze. W praktyczny sposób, krok po kroku sporządzimy ofertę i umowę sponsoringową. Zapoznamy się ze zrealizowanymi z sukcesem wydarzeniami, instytucji i organizacji sponsorowanych przez inne podmioty. Prowadząca – ekspert i praktyk w pozyskiwaniu środków na działalność kulturalną pokaże, jak wdrożyć sponsoring, jako jedną z możliwości poszukiwania finansowania dla projektów z obszaru kultury.  
 
Cele i korzyści:
• Zdobędziesz, uzupełnisz i usystematyzujesz wiedzę na temat sponsoringu i rozróżnisz go od innych form finansowania kultury.
• Poznasz zasad sporządzania oferty i umowy sponsoringowej.
• Dowiesz się, jakie są aktualne trendy w finansowaniu za pomocą sponsoringu.
• Zobaczysz dobre praktyki i zrealizowane projekty, finansowanych za pośrednictwem sponsoringu.
• Jako materiał dodatkowy otrzymasz listę „Kto sponsoruje kulturę w Polsce?”, zawierającą najważniejszych mecenasów kultury w naszym kraju.

Program:
1. Różnorodność sektora kultury w Polsce (publiczny, prywatny).
2. Źródła i możliwości finansowanie kultury w Polsce.
• Publiczne (dotacje, granty, konkursy, budżety partycypacyjne, crowdfunding).
• Prywatne (ze źródeł fundacji bankowych i korporacyjnych, od sponsorów).
3. Sponsoring jako jedna z możliwości finansowania kultury.
4. Zalety i wady sponsoringu
5. Kim jest sponsor?
• Metoda profilowania sponsora.
• Jak i gdzie szukać odpowiedniego sponsora dla naszego projektu kulturalnego?
• Nawiązywanie kontaktu.
• Budowanie relacji ze sponsorem.
6. Dlaczego warto sponsorować kulturę?
• Korzyści dla sponsora (biznesowe, wizerunkowe i prawne).
• Przykłady.
7. Kodeks sponsoringu kultury.
8. Przygotowanie oferty sponsoringowej: zasady i warsztat.
9. Przygotowanie umowy sponsoringowej: zasady i warsztat.
10. Przykłady dobrych praktyk sponsoringowych w kulturze.
11. Sesja pytań i odpowiedzi
12. Podsumowanie i zakończenie.

Adresaci:
Kadra sektora kultury (pracownicy instytucji publicznych, organizacji pozarządowych, zajmujący się pozyskiwaniem środków, promocją, marketingiem).

Prowadząca:
Doktor nauk humanistycznych oraz absolwentka studiów podyplomowych Zarządzanie projektami finansowanymi ze środków UE na UW, Menedżer kultury na SGH. Od lat zawodowo związana z kulturą, nauką i edukacją z doświadczeniem w pracy na rzecz instytutów naukowych, bibliotek i szkół wyższych, ale też pozyskiwania zewnętrznych środków dla fundacji, stowarzyszeń i grup nieformalnych oraz instytucji publicznych (bibliotek, jednostek edukacyjnych, domów kultury). Prowadzi portal gromadzący informacje i źródła finansowania kultury.