Ważne informacje o szkoleniu
Protokół dyplomatyczny stanowi kluczowy zestaw zasad postępowania i norm obowiązujących w oficjalnych kontaktach. Posiadanie wiedzy na ten temat jest niezwykle istotne podczas wizyt, przyjmowania ważnych gości oraz organizacji uroczystości i jubileuszy, które goszczą osobistości z różnych środowisk.
• Podczas zajęć skupimy się na praktycznym omówieniu zasad protokołu dyplomatycznego, które są niezbędne podczas planowania, organizacji i obsługi takich wydarzeń.
• Proponowane szkolenie jest szczególnie przydatne dla osób zaczynających właśnie swoją pracę w samorządzie terytorialnym lub rozpoczynającym pracę na nowym stanowisku.
• Zajęcia będą prowadzone w interaktywnej formule warsztatowej, umożliwiającej uczestnikom aktywne uczestnictwo w praktycznych ćwiczeniach grupowych i indywidualnych, dyskusjach oraz mini-wykładach wspartych prezentacją multimedialną.
• Uczestnicy poprzedniej edycji bardzo wysoko ocenili poziom szkolenia oraz kompetencje prowadzącej o czym świadczą wyniki ankiet oraz opinie: Świetne praktyczne szkolenie.; Bardzo ciekawe szkolenie.; Bardzo pomocna prowadząca, tłumacząca wszystko, rozwiewająca wątpliwości.; Pełen profesjonalizm. Gratuluję.


Cele i korzyści
• Zdobycie i uzupełnienie wiedzy na temat właściwego zachowania w oficjalnych sytuacjach zawodowych dla urzędników państwowych oraz pracowników administracji publicznej.
• Rozwinięcie umiejętności związanych z protokołem dyplomatycznym, niezbędnych do skutecznego działania w codziennym funkcjonowaniu instytucji i podczas oficjalnych spotkań.
• Doskonalenie umiejętności, które pozwalają na skuteczne budowanie prestiżu instytucji oraz pozytywnego wizerunku osobistego poprzez profesjonalne zachowanie zgodne z zasadami protokołu dyplomatycznego i etykiety.

Program
BLOK 1. Zasady dyplomacji stosowane w urzędzie:
• Protokół dyplomatyczny, etykieta zawodowa, savoir-vivre – wspólne elementy i różnice.
• Etykieta flagowa – zasady eksponowania flagi.
• Precedencja stanowisk publicznych (lista centralna, województwo, powiat, gmina/miasto).
• Ustalanie kolejności podczas uroczystości – przykłady list precedencyjnych.
BLOK 2. Organizacja i przebieg uroczystości:
• Międzynarodowe skróty stosowane w zaproszeniach.
• Hierarchia miejsc w samochodzie.
• Zasady usadzania gości na audytorium zgodnie z precedencją.
• Witanie gości oraz właściwe tytułowanie w sytuacjach uroczystych.
• Ustalanie kolejności zabierania głosu.
BLOK 3. Organizacja przyjęć:
• Organizacja przyjęć na stojąco.
• Zasady korzystania z bufetu.
• Reguły usadzania gości przy stole zgodnie z precedencją.
• Zasady zachowania przy stole podczas przyjęć zasiadanych.
• Faux-pas podczas przyjęć – czego nie robić przy stole.

Adresaci
Szkolenie jest skierowane do osób pełniących funkcje publiczne, samorządowe oraz do pracowników instytucji i placówek administracji publicznej, którzy mają kontakt z gośćmi urzędu. Zapraszamy samorządowców, dyrektorów, pracowników biur zarządów, sekretariatów, organizatorów wydarzeń, asystentki i asystentów oraz wszystkich zainteresowanych tematyką protokołu dyplomatycznego.

Informacje o prowadzącym
Trenerka profesjonalnego wizerunku, etykiety biznesu, komunikacji i autoprezentacji z wieloletnim doświadczeniem. Na co dzień pomaga urzędnikom, pracownikom wszystkich szczebli oraz przedsiębiorcom zwiększać zawodową i osobistą skuteczność raz budować wiarygodność w oczach klientów i współpracowników. Uczy komunikacji przez profesjonalne zachowanie i wygląd oraz budowania marki osobistej w oczach klientów i współpracowników. Posiada dwunastoletnie doświadczenie zawodowe w biznesie m.in. w branży farmaceutycznej i medycznej, gdzie zdobyła praktyczne doświadczenie w biznesowej komunikacji, budowaniu i utrzymywaniu długofalowych relacji z klientami, sprzedaży i negocjacjach. Ponadto, prowadziła zajęcia z Personal Brandingu na Uniwersytecie Warszawskim oraz z Estetyki w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia. Od 2006 roku prowadzi szkolenia z doskonalenia kompetencji interpersonalnych i osobistych takich jak: komunikacja, etykieta w biznesie, sztuka dyplomacji, obsługa klienta, savoir-vivre, etykieta ubioru, dress code, autoprezentacja, budowanie własnej marki, asertywność, wystąpienia publiczne, radzenie sobie ze stresem, profesjonalny sekretariat i recepcja. Ponadto, doradza w zakresie wizerunku biznesowego i osobistego uwzględniając ubiór, zachowanie i mowę ciała. Przekazywane wskazówki dostosowuje do osobowości oraz pozycji zawodowej klienta. Jako ekspert zapraszana jest do programów telewizyjnych (m.in. TVN, TVP2, TV Biznes, Polsat) oraz radiowych (m.in. Polskie Radio PR1, Trójka, Euro Radio, Radio dla Ciebie, Eska Rock). Współpracuje z prasą i portalami internetowymi, pisząc artykuły na temat wizerunku, etykiety i marki osobistej (m.in. Polska The Times, Uroda, Olivia, Nowa Sprzedaż, Szef Sprzedaży, HR First Magazine, portfel.pl, portaldlasekretarek.pl, wp.pl, onet.pl).