• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Forum Sekretarzy

Miejsce
Opole
Termin
16 stycznia 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
480 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszeń

480 zł/1 osoby (dla uczestników nie będących członkami Forum Sekretarzy Samorządów Województwa Opolskiego).
 

Ważne informacje o szkoleniu

Szkolenie realizowane w ramach Forum Sekretarzy Samorządów Województwa Opolskiego 

zwiń
rozwiń
Program

1.Skuteczne doręczenie w postępowaniu administracyjnym z uwzględnieniem prawa pocztowego, w tym doręczenia za granicę  - doręczanie do Państw UE , członków EOG i Konfederacji Szwajcarskiej
•"fikcja doręczenia" ( podwójne awizo),
•informowanie stron poprzez obwieszczenie,
•doręczanie , gdy stronami jest małżeństwo,
•wydruk pisma doręczonego w wersji elektronicznej, jako dokument urzędowy,
•doręczenie a ostateczność i prawomocność decyzji administracyjnej
2.Zakres obowiązywania ustawy o doręczeniach elektronicznych
3.Podstawowe pojęcia :
•publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
•publiczna usługa hybrydowa,
•kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
•adres do doręczeń elektronicznych,
•operator wyznaczony,
•skrzynka doręczeń
4.Wyłączenia stosowania ustawy
5.Zasady doręczania dokonywane przez podmioty publiczne :
•korespondencji wymagającej  uzyskania potwierdzenia jej nadania lub odbioru z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
•korespondencji wymagającej uzyskania potwierdzenia jej nadania lub odbioru z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej,
•wyłączenia
6.Baza adresów do doręczeń  elektronicznych - nowy rejestr publiczny, zakres przetwarzanych danych w bazie (w tym danych osobowych)
7.Adres do doręczeń  elektronicznych i skrzynka doręczeń - jakie podmioty są  zobowiązane do ich posiadania  (terminy), nowe obowiązki  JST i ich jednostek organizacyjnych
8.Wniosek o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz przyporządkowanie do niego skrzynki doręczeń (gdzie i w jaki sposób składać wnioski, zakres wniosku, terminy)
9.Administrator skrzynki doręczeń -  (obowiązek wyznaczenia administratora /terminy/ , jego obowiązki i uprawnienia, zarządzanie skrzynką doręczeń, zasady dostępu  do zasobów skrzynki)
10.Świadczenie usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej
•rola i zadania operatora wyznaczonego
•doręczenia korespondencji do podmiotu publicznego
•koszty (aktualny cennik)
11.Zasady świadczenia publicznej usługi hybrydowej
•przekształcanie  dokumentu  elektronicznego w wersję papierową ,
•potwierdzanie daty i czasu wykonania czynności przekształcenia dokumentu elektronicznego
•opłaty pobierane przez  operatora wyznaczonego od podmiotów publicznych za świadczenie usługi  
•wyłączenia stosowania usługi hybrydowej
12.Obowiązki operatora wyznaczonego w związku ze świadczeniem usługi hybrydowej dla sektora publicznego
13.Odpowiedzialność operatora wyznaczonego oraz postępowanie reklamacyjne (zastosowanie Kodeksu cywilnego)
•nienależyte wykonanie publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, 
•nienależyte wykonanie publicznej usługi  hybrydowej,
•terminy doręczeń , zasady liczenia terminów doręczeń w przypadku usług elektronicznych
14.Odszkodowania należne  z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej  -/np. zbyt późne doręczenie/ (kto ma prawo wniesienia reklamacji)
15.Zmiany  Kodeksie  postępowania administracyjnego  wprowadzone ustawą o doręczeniach elektronicznych
16.Terminy zaistnienia obowiązku stosowania ustawy o doręczeniach elektronicznych
17. Rozporządzenia wykonawcze
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze Powiatów, Miast i Gmin Województwa Opolskiego

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener procedur administracyjnych i systemów zarządzania w jednostkach administracji publicznej (szkolenia z zakresu KPA, bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych, udostępniania informacji publicznej i ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego, ochrony „sygnalistów” 
i działań antykorupcyjnych, profesjonalnej obsługi klienta, savoir-vivre w administracji, ustaw samorządowych - szkolenia radnych). Wśród przeszkolonych instytucji sektora publicznego z powyższych zagadnień, w okresie kilkunastu lat, znajdują się liczne urzędy miast i gmin, starostwa powiatowe, urzędy marszałkowskie, jednostki organizacyjne JST. Wykładowca w wielu unijnych projektach szkoleniowych (m.in. „Expert-Urzędnik”, „Urząd na miarę Europy”). Uczestniczył w programie Grundwig 2: Adults Education - Digital Literacy w Bergen (Norwegia) - współautor programu ustawicznego kształcenia dorosłych w międzynarodowej grupie trenerskiej.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Sala konferencyjna Opolskiego Centrum Demokracji Lokalnej FRDL, ul. Krakowska 51 III piętro, 45-018 Opole



 

Koordynatorzy
Mariola Walkowicz
Specjalista ds. szkoleń i projektów
tel. 77 454 48 29
mariola.walkowicz@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Forum Sekretarzy Samorządów Województwa Opolskiego