• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Upoważnienia i odpowiedzialności w zakresie gospodarki finansowej, zamówień publicznych, rachunkowości, sprawozdawczości, z zakresu administracji publicznej oraz odpowiedzialność z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych

Program i karta zgłoszenia

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy. Zajęcia hybrydowe.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza Państwa do współtworzenia Forum Sekretarzy. Zapraszamy do udziału w najbliższej sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum. Zachęcamy Państwa do udziału w spotkaniu oraz do zrzeszenia się w Forum!

Przedmiot sesji konsultacyjno-szkoleniowej

Omówienie zagadnień związanych ze sporządzaniem wymaganych upoważnień i odpowiedzialności w zakresie gospodarki finansowej, zamówień publicznych, rachunkowości, sprawozdawczości i innych zadań realizowanych w JST przez kierowników urzędów, skarbników, kierowników jednostek realizujących zadania gminy i powiatu.

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Różnicy pomiędzy upoważnieniem, a pełnomocnictwem.
2. Przepisach dotyczących odpowiedzialności oraz przepisach stanowiących podstawę powierzeń.
3. Skarbniku i osobie realizującej obowiązki głównego księgowego w przypadku CUW.
4. Odpowiednich umocowaniach zastępcy wójta/burmistrza/prezydenta do działania.
5. Kontrasygnatach i kontroli wstępnej dokonywanej w zakresie zawieranych umów.
6. Wybranych zagadnieniach odnośnie powierzeń.
7. Powierzeniu z zakresu administracji publicznej.
8. Przykładach gotowych dokumentów w zakresie powierzeń (dobre i złe rozwiązania).
9. Studium przypadków w zakresie powierzeń – przykłady dobrze i źle opracowanych dokumentów.
10. Wybranych aspektach odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.

zwiń
rozwiń
Prezentowane spotkanie realizowane jest w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami jst zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

Szczegółowe informacje dotyczące Forum znajdujące się w serwisie www FRDL w zakładce Forum Sekretarzy

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wieloletni Naczelnik Wydziału Kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie, wcześniej Główny Inspektor Wydziału Kontroli RIO, obecnie Zastępca Burmistrza, autor artykułów, wykładowca i praktyk, specjalista z zakresu kontroli, finansów publicznych, budżetu zadaniowego i zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Sesja konsultacyjno-szkoleniowa będzie prowadzona i realizowana w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym AS-BUD Centrum Konferencyjne Al. Jerozolimskie 81 w Warszawie.

Koszt udziału w spotkaniu stacjonarnym wynosi 519 PLN dla osoby niezrzeszonej/w przypadku członka Forum wynosi 200 PLN.

Cena obejmuje: Udział w profesjonalnej sesji konsultacyjno-szkoleniowej, materiały szkoleniowe w wersji papierowej, możliwość konsultacji z trenerem i uczestnikami sesji.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl lub mailem na adres szkolenia@frdl.org.pl do 28 października 2022 r.