Cel: 
Szkolenie ma na celu przekazać uczestnikom wiedzę na temat wpływu dobrostanu na zaangażowanie i efektywność pracowników, a także zaprezentować konkretne strategie i praktyki, które można zastosować w codziennej pracy.

Program:
1. Zarządzanie środowiskiem pracy- jak kreować energetyczne i angażujące środowisko pracy?
• Czym tak naprawdę jest wellbeing w organizacji?
• Korzyści płynące z dobrostanu pracowników
• Filary dobrostanu pracowników
• Sześć elementów wellbeingu według Carol Ryff
• Dobrostan jako gra zespołowa
• Synergia wellbeing i work-life balance w firmie
• Przeszkody w utrzymaniu dobrostanu w pracy
2. Wellbeing pracowników w praktyce- przykłady 
3. Droga od stresu do wypalenia zawodowego

• Trójwymiarowa koncepcja wypalenia zawodowego Christiny Maslach
• Pięć kroków pomagających wydobyć się z problemu wypalenia zawodowego wg Bärbel Kerber
4. Indywidualne strategie budowania dobrostanu i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu
• Dbanie o siebie i własne zasoby energetyczne, a efektywność w pracy
• Wpływ komunikacji i empatii na relacje w zespole
• Budowanie odporności na stres
• Budowanie słownika emocjonalnego- rozwijanie świadomości i akceptacji własnych emocji
• Techniki uważności
• Technika kierowania uwagi- rozwijanie elastyczności psychicznej
• Technika budowania dystansu- zadania życiowe jako wyzwania
5. Podsumowanie szkolenia- informacja zwrotna

Korzyści:
• Poznanie konkretnych metod i narzędzi ułatwiających tworzenie kultury wellbeingu.
• Zwiększenie poczucia pewności i dobrostanu pracowników, a co za tym idzie ich motywacji i zaangażowania oraz poczucia spełnienia w miejscu pracy.
• Zdobycie wiedzy, pozwalającej na wprowadzanie pozytywnych zmian w życiu osobistym jak i środowisku pracy. 
• Poznanie dobrych praktyk w zakresie dobrostanu pracowników. 
• Stworzenie indywidualnego planu zarządzania dobrostanem. 
• Analiza pojęcia dobrostanu z perspektywy pracowników, jak i pracodawcy.
• Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu. 
• Poznanie technik radzenia sobie ze stresem i budowania odporności psychicznej.

Metody:
Szkolenie on-line prowadzone w sposób interaktywny poprzez dyskusje, autocoaching, analizę przypadku, informację zwrotną, prezentację multimedialną.  

Prowadząca: 
Trener i konsultant od ponad 25 lat pomogła wielu osobom w rozwiązywaniu problemów na poziomie indywidualnym oraz firmowym. Realizowała szereg szkoleń dla jednostek samorządowych oraz biznesu z zakresu m.in. zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania stresem, rozwiązywania konfliktów, komunikacji interpersonalnej. Swoją specjalistyczną wiedzę przekłada na praktyczne rozwiązania. Jest socjologiem o specjalności komunikacja społeczna i badanie rynku. Posiada Certyfikat Licensed International Coach and Consultant of Meta Recruitment and Selection of Employees (TM).