Efektywne zasady pozytywnego wywierania wpływu na współpracowników, czyli jak się porozumiewać, by współpracownicy mnie słuchali…
Ważne informacje o szkoleniu:
• Kim jest osoba skutecznego menadżera w współczesnym środowisku pracy?
• Jak zostać rzeczywistym przywódcą zespołu - osobą, która perfekcyjnie opanowała mechanizmy wpływu i efektywnie komunikuje się z pracownikami?
Skuteczny menadżer, musi optymalnie posługiwać się narzędziami wywierania wpływu. Tylko w ten sposób, może realizować wraz z zespołem postawione cele, tworzyć dla swoich pracowników efektywne warunki współpracy. Co najważniejsze przywódca, powinien skutecznie zmieniać postawy swoich współpracowników względem powierzonych zadań, tworząc w ten sposób fundamenty pod jak najlepsze warunki wzajemnej współpracy. Skuteczny lider pomaga współpracownikom znaleźć sens ich pracy, wskazać jak ich działania wpływają na tzw. dobrą atmosferę pracy, pomaga zapewnić psychologiczne bezpieczeństwo, wzajemne wsparcie, otwartość i szacunek z uwzględnieniem różnorodnych osobowości.
Odpowiedzi na powyższe rozważania udzielimy podczas proponowanego szkolenia. Zapoznamy uczestników z praktycznymi regułami perswazji, motywowania współpracowników do realizacji powierzonych zadań i rozwoju swoich kompetencji w tym zakresie. Zaprezentujemy reguły budowania autorytetu i tworzenia skutecznych komunikatów w miejsce przemocowych schematów komunikowania się z pozycji silnej osobowości i władzy, które niejednokrotnie odnoszą odwrotny efekt.
Cele i korzyści:
• Celem tego warsztatu jest wzmocnienie kompetencji przywódczych, a szczególnie umiejętności wywierania wpływu i perswazji. Celem jest również zdobycie umiejętności wpływania na swoich współpracy, by ich przekonania i postawy skutecznie wspierały realizacje celów instytucji.
• Podczas zajęć Uczestnicy znajdą odpowiedź na pytania:
- Jak umiejętnie rozwijać pozytywne postawy do współpracy w swoim zespole?
- Jak efektywnie wpływać na swoich współpracowników?
- Jak skutecznie przekonywać innych do dobrej współpracy?
- Jak skutecznie argumentować w sytuacjach konfliktowych?
• Korzyści dla uczestnika:
- Zwiększysz umiejętności kierowania zespołem specjalistów, urzędników.
- Podniesiesz kompetencje bronienia się przed nieetycznymi technikami wpływu.
- Rozwiniesz umiejętności skutecznego porozumiewania się w kontaktach zawodowych.
- Zwiększysz umiejętności etycznego przekonywania współpracowników.
• Korzyści dla Urzędu, Instytucji:
- Zwiększenie efektywności, rzetelności i wydajności działań pracowników urzędu.
- Zdecydowany wzrost u kierowników kompetencji efektywnego inspirowania, motywowania pracy zespołu do realizacji powierzonych zadań.
Program:
1. Wywieranie wpływu:
• Ogólna definicja wpływu społecznego, jeśli żyjemy w społeczeństwie to na siebie nawzajem oddziałujemy – schematy wpływu.
• Podstawowe techniki wpływu społecznego.
• Tworzenie pozytywnych emocji u rozmówcy.
• Rozpoznawanie technik, które stosuje druga osoba.
2. Perswazja jako etyczne narzędzie przekonywania:
• Rodzaje Perswazji (centralna vs peryferyczna).
• Sztuka przekonywania vs manipulacja.
• Jak sobie radzić z manipulacją innych.
• Podstawowe techniki perswazji.
• Perswazja werbalna:
- Techniki budowania argumentów. Retoryka i Logika jako narzędzia perswazji.
- Rozmowa językiem korzyści drugiej osoby.
- Ćwiczenia z perswazji z informacją zwrotną.
• Perswazja niewerbalna:
- Ton głosu, tempo mówienia.
- Postawa ciała, ton głosu, charakterystyczne gesty i ich wpływ na nieświadomość rozmówców, współpracowników.
- Ćwiczenia z perswazji z informacją zwrotną.
• Postawy obronne u odbiorców komunikatów przyjmowane wobec Perswazji, dlaczego tak trudno dotrzeć do kogoś logicznymi argumentami – „ efekt palacza”.
• Techniki budowania argumentów. Retoryka i Logika jako narzędzia perswazji.
• Analiza praktycznych przypadków- poszukiwania optymalnych rozwiązań.
3. Podsumowanie szkolenia.
Adresaci:
Kierownicy, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności budowania dobrych zespołów i efektywnego zarządzania nimi, umiejętności tworzenia satysfakcjonujących relacji zawodowych. Menadżerowie, którzy chcą posiadać umiejętności wydobywania z pracowników większego zaangażowania oraz budowania u nich odpowiedzialności za rezultaty swoich działań.
Prowadzący:
Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza, prowadzi szkolenia w obszarach związanych z Umiejętnościami menadżerskimi: skutecznego zarządzania zespołami specjalistów. Wspomaga firmy w projektowaniu i zarządzaniu Kulturą Organizacji, zwiększając w ten sposób możliwości adaptacyjne firmy do zmian w środowisku. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii oraz słuchaczy studiów podyplomowych dla Menadżerów z zagadnień psychologii relacji biznesowych.