Wspieranie potencjału rozwojowego uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera
W trakcie zamkniętego szkolenia uczestnicy będą mieć możliwość zapoznania się z warunkami, które mają wpływ na efektywne uczenie i funkcjonowanie nastolatka ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera. Dodatkowo nasz ekspert wskaże jakie obowiązki i jakie zadania ma wykonać nauczyciel podczas pracy z uczniem ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera. Zaprezentujemy również jakie działania podjąć, aby skutecznie wspierać potencjał nastolatka ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera.
Cele i Korzyści
• zapoznanie nauczycieli z warunkami mającymi wpływ na efektywne funkcjonowanie nastolatka z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera;
• wyposażenie nauczycieli w wiedzę na temat: jak wspierać potencjał nastolatka ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera.
Program
1. Charakterystyka ucznia ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera w aspekcie dojrzewania i wczesnej dorosłości.
2. Warunki efektywnej pracy z uczniem z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera. Elementy skutecznej współpracy z rodzicami.
3. Sposoby motywacji nastoletniego ucznia z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera. Jak wspierać potencjał nastolatka z autyzmem, w tym z Zespołem Aspergera?
4. Wspieranie potencjału z punktu widzenia prawa edukacyjnego: zadania nauczyciela pracującego z dzieckiem ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera w obowiązujących aktach prawnych.
Trener
Ukończone studia, studia podyplomowe i kursy kwalifikacyjne: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, oligofrenopedagogika, terapia pedagogiczna, edukacja polonistyczna. Nauczyciel, wychowawca, dyrektor szkoły specjalnej (1994 – 1999). Wieloletnie doświadczenie w zakresie pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Metodą Tomatisa, Metodą Dobrego Startu, Metodą Biofeedback. Socjoterapeutka CBT, absolwentka licznych kursów doskonalących pracę z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym ze spektrum autyzmu) min.: rewalidacji indywidualnej, edukacji prozdrowotnej w szkole specjalnej, doradztwa zawodowego, ewaluacji jakości pracy szkoły. Autorka innowacji pedagogicznej dotyczącej pracy Metodą Tomatisa z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz Programu Trening Umiejętności Społecznych rozwijającego kompetencje społeczne u wysokofunkcjonujących dzieci ze spektrum autyzmu, w tym z Zespołem Aspergera. 30-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na różnych poziomach edukacyjnych (niepełnosprawność intelektualna, spektrum autyzmu, choroby psychiczne). Prowadzi szkolenia dla nauczycieli wszystkich typów szkół i placówek psychologów, pedagogów, wychowawców z obszaru pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a szczególnie z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu, Zespołem Aspergera. Organizatorka kampanii „Codzienność Autyzm” i autorka programu „Szkoła dla Asa”.
Specjalista ds. szkoleń
tel . +48 698 343 042
katarzyna.siwierska@frdl.org.pl