W trakcie zamkniętego szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość poszerzenia wiedzy dot. warunków, zasad i strategii efektywnej pracy edukacyjnej z wykorzystaniem narzędzi i zasobów technologii cyfrowych. Dodatkowo zwrócimy uwagę na kwestie bezpiecznego korzystania z technologii cyfrowych i zagrożeń związanych z niebezpiecznymi treściami dostępnymi w sieci.

Cele i Korzyści
• poszerzenie wiedzy nauczycieli na temat zasad i warunków wykorzystania multimediów w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole;
• zapoznanie nauczycieli z wybranymi narzędziami pracy zdalnej, m.in. przydatnymi stronami internetowymi, zdalnymi tablicami, interaktywnymi pulpitami;
• wyposażenie nauczycieli w wiedzę na temat budowy struktury przestrzeni i czasu oraz właściwych relacji społecznych z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi celem deeskalacji ich lęków, frustracji i obaw np. podczas pracy zdalnej.

Program
1. Warunki, zasady, strategie efektywnej pracy z użyciem najnowszych technologii cyfrowych z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (zamawiający podaje wcześniej, wiek uczniów i określa niepełnosprawności);
2. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych - informacje dotyczące zagrożeń związanych z niebezpiecznymi treściami dostępnymi w sieci oraz zachowaniami, sposoby przeciwdziałania tym zagrożeniom;
• Przykładowe strony – praktyczna prezentacja.
3. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych (treści zostaną dostosowane do wieku i poziomu funkcjonowania uczniów – wskaże zamawiający) – ćwiczenia praktyczne:
• Przykładowe strony (dla uczniów młodszych) – praktyczna prezentacja.
• Przykładowe strony (dla uczniów starszych) – praktyczna prezentacja.
4. Metody kształcenia na odległość:
• Przykładowe strony – praktyczna prezentacja.

Trener
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Absolwent wydziału Automatyki Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach, kierunku Automatyka i Robotyka oraz Studium Pedagogicznego w Ośrodku Badań i Doskonalenia Dydaktyki, a także studiów podyplomowych z Technologii Informacyjnej i Informatyki w Szkole. Ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu organizacji i zarządzania oświatą. Nauczyciel dyplomowany. Egzaminator Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych – ECDL oraz E-Citizen z ramienia Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
Nauczyciel akademicki. Autor publikacji o charakterze naukowo-dydaktycznym. Uczestnik licznych krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych, sympozjów i seminariów. Nieustannie poszerza swoją wiedzę w obszarze zainteresowań naukowych specjalizując się w tematyce interdyscyplinarnego zastosowania najnowszych rozwiązań z dziedziny nowych mediów w naukach humanistycznych i społecznych, a także wykorzystania automatyki i robotyki w aspekcie edukacji i kompensacji niepełnosprawności.

Kontakt

 

Katarzyna Siwierska
Specjalista ds. szkoleń
tel . +48 698 343 042
katarzyna.siwierska@frdl.org.pl