• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Specjalista ds. udzielania zamówień publicznych. Procedury pilne – awaryjne / zamówienie z wolnej ręki „na gotowo”

online
Miejsce
Internet
Termin
02-04 kwietnia 2025
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
999/1298 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 1298 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 19 marca 2025 cena wynosi 999 PLN netto/os.

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na czterodniowe szkolenie z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie zamówienia publiczne będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy początkujący specjalista ds zamówień publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w trzydniowym kursie, podczas którego kompleksowo przeanalizujemy zagadnienia z zakresu udzielania zamówień klasycznych w procedurach krajowych i unijnych w trybie negocjacji bez ogłoszenia i zamówienia z wolnej ręki.
Jednym z tematów wiodących jest 24 godzinna procedura zlecenia wykonawcy przedmiotu zamówienia, który pojawił się nagle i nie zawsze musi być to awaria.
Krok po kroku omówimy procedury trybu zamówienia z wolnej ręki (trzy schematy postępowania) oraz negocjacji bez ogłoszenia (dwa schematy postępowania o różnych wartościach zamówienia).
Przeanalizujemy regulacje prawne i wskażemy zasady praktycznego stosowania przepisów.
Wszystkie zagadnienia będziemy omawiać w ujęciu praktycznym – pracując na przykładach i wzorach dokumentów.
Kurs jest dedykowany osobom, które rozpoczynają pracę w zamówieniach oraz tych dysponujących wiedzą i praktyką.

Kurs to możliwość zdefiniowania miejsc wymagających poprawy w stosunku do poprzednio prowadzonych postępowań.
Nabyta przez uczestników kursu wiedza usprawni także przygotowanie i prowadzenie postępowań w jednostce.
Uczestnicy kursu otrzymają wyjątkowo bogaty, oparty na praktycznym doświadczeniu osoby prowadzącej kurs, pakiet dokumentów, druków, oświadczeń (po części już wypełniony) w wersji edytowalnej – gotowej do wykorzystania po zakończeniu kursu.
Przygotowane materiały szkoleniowe mają w usystematyzowany sposób przygotować uczestnika kursu do procedur zamówień publicznych na etapie przygotowania do postępowania, prowadzenia procedury w trybie zamówienia z wolnej ręki (zamówienia klasyczne) oraz realizacji zamówienia.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zapoznasz się z praktycznym wykorzystaniem rozwiązań dotyczących szybkiego zawarcia aneksu do umowy / zmieniającego termin realizacji, zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia.
• Zdobędziesz, uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę z zakresu zamówień publicznych w procedurach objętych trybem zamówienia z wolnej ręki w zamówieniach klasycznych.
• Dowiesz się, jak przygotować i przeprowadzić postępowanie o wartości zamówienia poniżej oraz równej i powyżej progów unijnych oraz jak zadbać o poprawną realizację umowy w procedurach awaryjnych (zamówienie z wolnej ręki oraz negocjacje bez ogłoszenia).
• Nauczysz się metod, doboru narzędzi obejmujących system zamówień publicznych (zamówienia elektroniczne).
• Poznasz tryb zamówienia z wolnej ręki ze schematem przykładowych dokumentów i czynności na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania oraz realizacji umowy. Trzy różne schematy postępowania w tym zamówienia in-house.
• Zapoznasz się z wymaganiami dotyczącymi sprawdzenia i weryfikacji postępowań oraz mechanizmem samokontroli prowadzonych postępowań.
• Poznasz przypadki dobrych oraz nieprawidłowych rozwiązań związanych z zamówieniami publicznymi.
• Zdobędziesz wiedzę, podniesiesz kwalifikacje oraz nabędziesz kompetencje w zakresie praktycznych elementów przygotowania i prowadzenia postępowania w zakresie stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
• Poznasz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z tematem zajęć.

zwiń
rozwiń
Ćwiczenia podczas kursu i omawiane dokumenty

Integralną częścią prezentowanego kursu jest pakiet przykładowych dokumentów (w wersji edytowalnej), będących także tematyką ćwiczeń (ponad 50 plików z przykładowymi rozwiązaniami) w tym:
• protokół ustalenia szacunkowej wartości zamówienia,
• wniosek o wszczęcie postępowania,
• uzasadnienie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki – przykładowe rozwiązania,
• uzasadnienie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki w orzecznictwie KIO i opiniach UZP,
• uzasadnienie wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia – przykładowe rozwiązania,
• uzasadnienie wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia w orzecznictwie KIO i opiniach UZP,
• sytuacja – okoliczności awaryjne/pilne - jak przeprowadzić procedurę w 24h? – opracowanie autorskie,
• analiza potrzeb i wymagań w trybie zamówienia z wolnej ręki (autorskie rozwiązanie),
• ogłoszenie w BZP o planowanych postępowaniach,
• druki oświadczeń składanych po stronie Zamawiającego,
• tryb podstawowy w sytuacji pilnej / awaryjnej,
• tryb przetargu nieograniczonego w sytuacji pilnej awaryjnej,
• skrócenie terminu składania ofert – możliwości proceduralne,
• przykładowe zaproszenie do negocjacji z załącznikami,
• wszczęcie postępowania – lista sprawdzająca weryfikująca etap przygotowania do postępowania,
• ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy w DU UE lub BZP,
• ogłoszenie w BZP o spełnianiu okoliczności wymienionych w art. 214 ust 1 pkt 11-14,
• protokół postępowania – druk i załącznik,
• prowadzenie negocjacji,
• protokół z negocjacji – pisemność postępowania,
• uzasadnienie odrzucenia oferty, żądania wyjaśnień, poprawy w trybie negocjacji bez ogłoszenia,
• żądania kierowane do Wykonawcy w zakresie: uzupełnienia dokumentów, oceny złożonych dokumentów, oświadczeń i wyjaśnień,
• decyzja o unieważnieniu postępowania lub akceptacji warunków zamówienia,
• informacja o wniesionym odwołaniu,
• lista sprawdzająca postępowanie przed zawarciem umowy z wykonawcą lub unieważnieniem postępowania (zamówienie z wolnej ręki),
• zestawienie błędów i nieprawidłowości w trybie zamówienia z wolnej ręki – gdzie szukać błędów?

• ogłoszenie o zawarciu umowy w DU UE, ogłoszenie w wynikach postępowania w BZP,
• ogłoszenie o zmianie umowy,
• uzasadnienie prawne i faktyczne dokonania zmiany w umowie,
• protokół z odbioru przedmiotu zamówienia,
• raport z realizacji umowy, ogłoszenie o wykonaniu umowy w BZP,
• sprawozdanie z udzielonych zamówień – na co zwrócić uwagę?
• oraz inne dokumenty pomocne na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania i realizacji umowy.

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Uczestnicy kursu otrzymają obszerne materiały szkoleniowe z aktami prawnymi pomocnymi w systemie zamówień publicznych: prezentację z prowadzonego szkolenia w formacie pdf, dodatkowe informacje i podpowiedzi, pomocne na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania oraz realizacji umowy, regulacje prawne, listy sprawdzające w poszczególnych etapach, schematy, materiały związane z prowadzonymi ćwiczeniami, opinie i interpretacje dotyczące omawianych na kursie zagadnień oraz inne dokumenty dotyczące przedmiotu szkolenia.

Kurs zakończymy testem sprawdzającym wiedzę.

zwiń
rozwiń
Program

RAMOWY PROGRAM KURSU:
DZIEŃ I – 2 kwietnia 2025 r.
• Przygotowanie do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, rozwiązania organizacyjne, regulacje prawne, schemat. Jak zrealizować nowe zamówienie w 24 h?
DZIEŃ II – 3 kwietnia 2025 r.
• Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o wartości równej lub powyżej 130 000 zł w trybach „awaryjnych, pilnych” – część I.
DZIEŃ III – 4 kwietnia 2025 r.
• Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o wartości równej lub powyżej 130 000 zł w trybach „awaryjnych, pilnych” – część II.
• Realizacja umowy i możliwe zmiany.

zwiń
rozwiń
Adresaci

• Zamawiający, czyli osoby odpowiedzialne za przygotowanie i realizację zamówień publicznych: kierownicy jednostek, członkowie komisji przetargowej, służby finansowo-księgowe, osoby zajmujące się przygotowaniem postępowania lub nadzorem nad realizacją zamówienia (umowy).
• Wykonawcy, który są zainteresowani poznaniem schematu i czynnościami, które ma wypełnić zamawiający w zamówieniach publicznych.
• Osoby zajmujące się kontrolami zamówień publicznych lub nadzorujące ich poprawność w danej jednostce.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce. Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 roku. Doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w roku 1994 na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jego wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach, przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych, a także w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. Posiada cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Dysponuje praktyczną wiedzą dotyczącą kontroli postępowań opartych na wytycznych dotyczących kwalifikowania wydatków w poprzedniej i obecnej perspektywie. Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca oraz kontrola zamówień. Każdego roku w jego szkoleniach bierze udział kilka tysięcy osób (średnio w roku prowadzi ok. 110 szkoleń jedno, dwu lub trzydniowych), a częste konsultacje i doradztwo (także telefoniczne) prowadzi od 30 lat. W rankingach popularności osób prowadzących szkolenia niezmiennie zajmuje czołowe pozycje.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
marta
Marta Strzelecka-Saternus
Specjalista ds. usług szkoleniowych
tel. +48 535 175 301
m.strzelecka@frdl-lodz.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 1298 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 19 marca 2025 cena wynosi 999 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 27 marca 2025 r.