1. Zasady i praktyczne aspekty rejestracji danych w ewidencji ludności, ze szczególnym uwzględnieniem danych cudzoziemców. Usuwanie niezgodności danych w rejestrach mieszkańców i rejestrze PESEL.
2. Nadawanie numeru PESEL obywatelom polskim i cudzoziemcom, z urzędu i na wniosek. Tryb szczególny nadawania numeru PESEL przewidziany w ustawie o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
3. Rejestr zastrzeżeń numerów PESEL. Nowe zadanie gmin – przyjmowanie wniosków o zastrzeżenie i cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL.
4. Wybrane zagadnienia dotyczące realizacji obowiązku meldunkowego, w tym sposoby dopełniania obowiązku meldunkowego, potwierdzanie pobytu w lokalu, meldowanie przez pełnomocnika i przy użyciu usługi elektronicznej.
5. Zgłoszenie meldunkowe budzące wątpliwości – kiedy meldować prostą czynnością materialno-techniczną, a kiedy rozstrzygać sprawę w drodze decyzji administracyjnej?
6. Meldowanie cudzoziemców:
- zasady, dokumenty potwierdzające legalność pobytu i status cudzoziemca,
- ustalanie okresu legalnego pobytu cudzoziemców w Polsce, zgłaszających się do zameldowania,
- kwestie problemowe z zakresu meldunków, sprawiające trudności.
7. Analiza wybranych przypadków z praktyki.
8. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
USC, ewidencja ludności, dowody osobiste