Praktyka w organizacji pracy biura rady
szkolenie w formule on-line
Zapraszamy na szkolenie, którego przedmiotem będą praktyczne aspekty pracy biura obsługi rady, a także działanie samej rady oraz radnych.
1. Omówienie podstawowych i istotnych zagadnień w obecnej kadencji organu uchwałodawczego i wykonawczego:
• Radni a pracownicy biura rady.
• IX kadencja – czym różni się od pozostałych?
• Czy pracownika biura rady może być pracownikiem „od wielu zadań”?
• Czynniki mające wpływ na pracę biura rady.
• ABC pracownika biura rady – niezbędne akty prawne.
a. Skuteczna organizacja pracy. Praktyczne porady i wskazówki.
b. Czy biuro rady powinien ogarniać tylko jeden pracownik? – odniesienie do innych samorządów.
2. Podstawy działania samorządu gminnego/powiatowego:
• Radny – kim jest, czym się zajmuje, status prawny, kluby radnych, ilu radnych zasiada w radzie?
• Prawa, ochrona i ograniczenia radnego – szerokie omówienie wraz z interpretacją zagadnień.
• Diety radnych (liczbowe i procentowe) + przykładowe uchwały. Czy uchwała w sprawie diet dla radnych jest aktem prawa miejscowego?
3. Posiedzenia organu uchwałodawczego:
• Przygotowanie posiedzeń komisji – krok po kroku.
• Przygotowanie sesji – krok po kroku.
4. Publikacja dokumentów na stronie Biuletynu Informacji Publicznej:
• Jakie dokumenty powinny się tam znaleźć?
• Publikacja w zgodzie z ustawą o dostępności.
• Terminy publikacji.
• Anonimizacja danych.
• Wzory.
• Publikacja dokumentów biura w social mediach - czy to korzystne?
Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.
Cena: 449 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Przy zgłoszeniu do 10.01.2025 r. promocyjna cena szkolenia wynosi 409 zł netto/os.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 24 stycznia 2025 r.