• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Forum Przewodniczących Rad: Zadania i kompetencje Przewodniczącego Rady, ze szczególnym uwzględnieniem roli w prowadzeniu sesji. Wyzwania w pierwszym roku kadencji

Program i karta zgłoszenia

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Przewodniczących Rad. Zajęcia stacjonarne.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego, Centrum Mazowsze zaprasza Państwa do współtworzenia Forum Przewodniczących Rad. Zapraszamy do udziału w najbliższej sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum. Zachęcamy Państwa do udziału w spotkaniu oraz do zrzeszenia się w Forum!

Przedmiot sesji konsultacyjno-szkoleniowej

Podczas spotkania uczestnicy poznają odpowiedzi na następujące pytania:
• Czy wiceprzewodniczący rady może zwołać sesje?
• Czy organ wykonawczy ma wpływ na zwołanie sesji przez przewodniczącego (np. na porządek obrad, termin sesji, zaproszenie gości)?
• Czy w każdej chwili posiedzenia można zmieniać porządek obrad i jaka jest procedura w tym zakresie?
• Co to jest reasumpcja głosowania i kiedy należy ją zarządzić?
• Czy publiczność może na sesji zabierać głos i w jakich okolicznościach?
• Czy konieczne jest sporządzanie protokołu z obrad rady i jaki jest zakres protokołu?

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Przewodniczący rady jako organizator sesji.
2. Czy dalej można obradować w formie zdalnej?
3. Zwoływanie sesji zwyczajnej.
4. Zwoływanie sesji nadzwyczajnej.
5. Ustalanie porządku obrad.
6. Zgłaszanie projektów uchwał przez organ wykonawczy i przez kluby.
7. Zapraszanie gości na sesję rady.
8. Przygotowanie materiałów na sesję i ich kolportaż.
9. Transmitowanie, utrwalanie i udostępnianie nagrań obrad rady a RODO.
10. Otwarcie obrad.
11. Prawomocność obrad i kworum.
12. Zmiany porządku obrad.
13. Realizacja merytorycznych punktów obrad:
• Podejmowanie uchwał – czy trzeba odczytać ich treść przed podjęciem?
• Poprawki do uchwał.
• Zgłoszenie projektu uchwały w dniu sesji.
14. Wnioski formalne i ich procedowanie.
15. Głosowania w radzie i udostępnianie ich wyników.
16. Problem interpelacji i zapytań – czy muszą być odczytywane na sesji.
17. Przerwy i odraczanie obrad.
18. Reasumpcja głosowania.
19. Udzielanie głosu i jego odbieranie, przywoływanie do rzeczy i do porządku.
20. Podpisywanie uchwał i przekazywanie ich do organu nadzoru.
21. Zaproszeni goście na sesji rady.
22. Sołtysi na sesji rady.
23. Publiczność na sesji – czy udzielać głosu mieszkańcom?
24. RODO w działalności rady i jej komisji.
25. Zakłócenia powagi obrad i porządku na sesji.
26. Zamkniecie obrad.
27. Protokoły – ich sporządzanie, zatwierdzanie, przechowywanie i udostępnianie.
28. Dyskusja z uczestnikami.

zwiń
rozwiń
Prezentowane spotkanie realizowane jest w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Przewodniczących Rad

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami jst zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

Szczegółowe informacje dotyczące Forum znajdujące się w serwisie www FRDL w zakładce Fora - Forum Przewodniczących Rad

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspert FRDL z zakresu prawa samorządu terytorialnego i prawa pracy w samorządzie terytorialnym.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

MIEJSCE: BusinessRoom Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne ul.  Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa

Cena udziału: 550 zł dla członków Forum Przewodniczących Rad. 639 zł dla uczestników niezrzeszonych w Forum.
Udział w spotkaniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Cena obejmuje: Udział w profesjonalnej sesji konsultacyjno-szkoleniowej, materiały szkoleniowe w wersji papierowej i elektronicznej, możliwość konsultacji z trenerem, przerwy kawowe i lunch.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl lub mailem na adres szkolenia@frdl.org.pl do 11 grudnia 2024 r.