• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Książka obiektu budowlanego w nowych przepisach prawa budowlanego i rozporządzenia wykonawczego, w tym c-KOB

Miejsce
Internet
Termin
13 stycznia 2025
Czas trwania
09:00 - 14:00
Cena
440 zł

Zapraszamy Państwa na szkolenie z zakresu prawa budowlanego, którego przedmiotem będzie książka obiektu budowlanego (KOB) po zmianach przepisów prawa.

Ważne informacje o szkoleniu

• Czy wiesz:
- Co nowego w prowadzeniu książki obiektu budowlanego wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane?
- Od kiedy obowiązuje cyfrowa książka obiektu budowlanego (c-KOB)?
- Jak zakłada się i prowadzi cyfrową KOB?
- Gdzie rejestrować przeglądy i kontrole instalacji elektrycznych, gaśnic, hydrantów - czy wszystkie muszą być uwzględnione w KOB?
- Kto może dokonywać wpisów w KOB?
- Czy trzeba będzie robić inwentaryzację posiadanej dokumentacji?
- W jaki sposób dokumentować w KOB poszczególne etapy remontów oraz innych robót budowlanych?
- Do kiedy można jeszcze prowadzić papierową KOB na dotychczasowych zasadach?
• Proponowane szkolenie to odpowiedź na powyższe pytania. Nasze zajęcia to praktyczny warsztat prowadzenia cyfrowej książki obiektu budowlanego, podczas którego przedstawimy:
- Podstawowe nowe wymagania dotyczące prowadzenia KOB.
- Nowe obowiązki właściciela lub zarządcy, w tyk obowiązek wyznaczenia osoby fizycznej do prowadzenia 
c-KOB.
- Przerzucenie na osoby wykonujące kontrole obowiązku rejestrowania kontroli w c-KOB.
- Nowe terminy w wypełnianiu c-KOB.
- Zawężony zakres wprowadzania danych do c-KOB.
- Zasady zakładania i prowadzenia c-KOB, krok po kroku, z przykładami i z omówieniem studium różnych przypadków.
 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Dowiecie się Państwo, jakie zmiany w prowadzeniu KOB wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane.
  • Powiemy do kiedy prowadzimy KOB na dotychczasowych zasadach, a od kiedy wyłącznie cyfrową KOB (c-KOB).
  • Przekażemy praktyczną wiedzę, jaką dokumentacje obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB.
  • Pokażemy jak strona po stronie (ekran po ekranie) założyć i prowadzić c-KOB.
  • Dzięki indywidualnym konsultacjom z ekspertem uzyskają Państwo odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania podczas prowadzenia KOB.
zwiń
rozwiń
Program

Moduł I – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane:
1. Dla jakich obiektów prowadzimy KOB?
2. Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB?
3. Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i w jakich terminach?
4. Kto i kiedy zakłada c-KOB?
5. Kto prowadzi c-KOB?
6. Jakich wpisów do c-KOB dokonują osoby wykonujące okresowe kontrole?
7. Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB?
8. Nowe kary za nieprzestrzeganie przepisów związanych z KOB?
9. Od kiedy obowiązuje c-KOB – przepisy przejściowe.
Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB:
1. Zawartość c-KOB.
2. Co należy wpisać do poszczególnych nowych tablic w c-KOB?
3. Jak prowadzić KOB w formie papierowej?
4. Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów?
Moduł III – Podsumowanie, czyli jak założyć i prowadzić c-KOB?
1. Przepisy przejściowe, czyli do kiedy prowadzimy książkę na dotychczasowych zasadach, a od kiedy możemy przejść na c-KOB?
2. Wymagane dokumenty do założenia c-KOB.
3. Jak założyć konto w systemie c-KOB?

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy wydziałów nieruchomości, osoby, które zarządzają mieniem własności publicznej, zarządcy budynków, administratorzy nieruchomości, właściciele obiektów i budowli, członkowie i zarządcy wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni mieszkaniowych, pracownicy działów technicznych, administracyjnych w firmach produkcyjnych i usługowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Licencjonowany zarządca nieruchomości. Od początku lat 90-tych do chwili obecnej zajmuje się zarządzaniem nieruchomościami spółdzielni mieszkaniowej, deweloperów, wspólnot mieszkaniowych i podmiotów gospodarczych. Posiada doświadczenie w realizacji inwestycji, w tym w poszukiwaniu terenów pod inwestycje oraz ich przygotowaniu i prowadzeniu. Jest autorem branżowych publikacji, wykładowcą na kursach i szkoleniach związanych z rynkiem nieruchomości.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Barbara Tekień
koordynator ds. szkoleń
tel. 32 259 86 73
barbara.tekien@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 440 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 8 stycznia 2025 r.