• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak promować instytucję na Facebooku i Instagramie w sposób organiczny i płatny - omówienie funkcjonalności managera reklam

online
Program i karta zgłoszenia

29-30 sierpnia 2023 r. Szkolenie w godzinach 10:00-14:00 każdego dnia.

Zapraszamy Państwa na szkolenie podczas, którego odpowiemy na pytanie: Jak wykorzystać potencjał social mediów do promocji instytucji online? Facebook, Instagram, i Tik Tok.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w szkoleniu podczas którego uczestnicy poznają wiele efektywnych narzędzi do promocji instytucji i komunikacji online. Wskażemy w jaki sposób wykorzystywać Social Media do promocji swojej instytucji. Pokażemy również inne ważne i potrzebne działania online. Omówimy promocje bezpłatne (organiczne) i płatne. Przedstawimy i przeprowadzimy przez proces tworzenia reklamy w Managerze Reklam. Zwrócimy uwagę również na aktualne trendy promocji w mediach społecznościowych. Nasze zajęcia prowadzone są metodą warsztatową – pracujemy na przykładach, i nimi poparte są również wszystkie omawiane treści.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zapoznasz się z możliwościami i potencjałem Facebooka, Instagrama i oraz ich wykorzystanie do promocji działań i budowania wizerunku instytucji w zakresie organicznym (bezpłatnym) i płatnym.
• Zdobędziesz wiedzę z zakresu wykorzystywania możliwości każdej omawianej platformy społecznościowej.
• Zdobędziesz umiejętności wykorzystywania możliwości organiczne (bezpłatne) – różnorodność form, postów, formatów .
• Poznasz zasady i mechanizmy oraz inspiracji do tworzenia efektywnych postów i nauczysz się tworzyć bazy pomysłów treści oraz je planować.
• Nauczysz się obsługi Managera Reklam i będziesz mógł samodzielnie przygotowywać reklamy płatne.
• Poznasz aplikacje ułatwiające działania promocyjne w Social Media.

zwiń
rozwiń
Program

1. Dane liczbowe z obszaru Internetu i Social Media w Polsce na 2023 rok oraz liczebność każdej z platform.
2. Czy wiesz kto jest Twoim odbiorcą – jak go zrozumieć i jak go oczarować?
3. Social media i ich możliwości – jak się w nich poruszać obecnie i co jest najważniejsze.
Podczas warsztatów:
W opcji organicznej:

• Przyjrzymy się ważnym elementom strony oficjalnej Facebooka (cover photo, profil photo, CTA) oraz Instagrama (bio, highlights, siatka, aktywny link).
• Omówię różnorodność publikacji jakie mamy aktualnie dostępne na fanpage (post, relacja, live, rolka, wydarzenie) Facebooka oraz różnorodność publikacji i formatów na Instagramie (siatka – posty, video, reels oraz Insta Story).
• Zwrócę uwagę na znaczenie dopasowania grafik do wymogów platform.
• Przyjrzę się algorytmowi obu platform i wskażę działania, które przynoszą najwięcej oczekiwanych efektów.
• Nauczę jak prowadzić stronę oficjalną na Facebooku i Instagramie: jak pisać angażujące posty i jak je planować (Meta Business Suite).
• Przedstawię inspirujące i dobrze prowadzone strony instytucji na FB i IG – dyskusja, wymiana.
• Dowiemy się jak dzięki grupom zwiększać zasięgi postów ze swojej strony na Facebooku. Powiem jak i dlaczego warto je zakładać.
• Opowiem jak wykorzystywać potencjał wydarzeń FB i jak je tworzyć.
• Omówimy potencjał Insta Story i Reels na IG.
• Omówimy znaczenie i dobór # do zwiększenia zasięgów na IG.
• Jak efektywnie prowadzić oba konta, jak planować komunikację, żeby się wzajemnie wspierała.
• Dyskusja na temat słabych i mocnych stron oby platform wraz ze sposobami na efektywne działania.
• Przejrzymy wspólnie kilka stron i omówimy je.
W opcji płatnej:
• Opowiem o jakich zasad trzeba przestrzegać przy tworzeniu reklam na Facebooku i Instagramie korzystając z narzędzia Manager Reklam Meta - najważniejsze regulaminowe kwestie.
• Wyjaśnię jakie cele można zrealizować za pomocą Managera Reklam:
- czemu służą i jak je dobrać i wykorzystać do naszych potrzeb,
- omówienie poszczególnych celów reklamowych,
- przedstawienie ich przeznaczenia do konkretnych potrzeb,
- omówienie efektów, których możemy się spodziewać po każdym z nich,
- zmiany jakie zachodzą w MR cały czas w związku ze sztuczną inteligencją.
• Opowiem jak targetować reklamy:
- geolokalizacja, wiek, płeć, język,
- zainteresowania, dane demograficzne, zachowania.
• Wyjaśnię jak dobrać umiejscowienie dla reklam – automatyczne czy ręczne.
• Wytłumaczę jak wybrać budżet między dziennym i całkowitym.
• Wyjaśnię na jakie wskaźniki zwracamy uwagę przy konkretnych celach.
• Omówić jak ważna jest grafika i dostosowanie jej do różnych umiejscowień.
• Pokaże jak robić animacje ze zdjęć/grafik już w Managerze Reklam.
• Przejdę przez całość procesu tworzenia reklam pokazując go od podstaw i wyjaśniając jak to należy robić kiedy chcemy reklamować post z fanpage, wydarzenie, czy kiedy chcemy zapraszać ludzi do wejścia na stronę www.
• Pytania, dyskusja, wymiana.

zwiń
rozwiń
Adresaci

JST, instytucje państwowe. Gminy, Powiaty, Miasta, Uczelnie, UP, Instytucje Kultury. Pracownicy wydziałów promocji i komunikacji jednostkach administracji publicznej, osoby przygotowujące treści, grafiki na stronach internetowych i mediach społecznościowych w organizacjach samorządowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i (współ)tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji państwowych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Linkedin, You Tube, TikTok), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet. Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Muzeum Gdańskiego, Narodowego Centrum Kultury, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 695 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 24 sierpnia 2023 r.