1. Dane liczbowe z obszaru Internetu i Social Media w Polsce na 2023 rok oraz liczebność każdej z platform.
2. Czy wiesz kto jest Twoim odbiorcą – jak go zrozumieć i jak go oczarować?
3. Social media i ich możliwości – jak się w nich poruszać obecnie i co jest najważniejsze.
Podczas warsztatów:
W opcji organicznej:
• Przyjrzymy się ważnym elementom strony oficjalnej Facebooka (cover photo, profil photo, CTA) oraz Instagrama (bio, highlights, siatka, aktywny link).
• Omówię różnorodność publikacji jakie mamy aktualnie dostępne na fanpage (post, relacja, live, rolka, wydarzenie) Facebooka oraz różnorodność publikacji i formatów na Instagramie (siatka – posty, video, reels oraz Insta Story).
• Zwrócę uwagę na znaczenie dopasowania grafik do wymogów platform.
• Przyjrzę się algorytmowi obu platform i wskażę działania, które przynoszą najwięcej oczekiwanych efektów.
• Nauczę jak prowadzić stronę oficjalną na Facebooku i Instagramie: jak pisać angażujące posty i jak je planować (Meta Business Suite).
• Przedstawię inspirujące i dobrze prowadzone strony instytucji na FB i IG – dyskusja, wymiana.
• Dowiemy się jak dzięki grupom zwiększać zasięgi postów ze swojej strony na Facebooku. Powiem jak i dlaczego warto je zakładać.
• Opowiem jak wykorzystywać potencjał wydarzeń FB i jak je tworzyć.
• Omówimy potencjał Insta Story i Reels na IG.
• Omówimy znaczenie i dobór # do zwiększenia zasięgów na IG.
• Jak efektywnie prowadzić oba konta, jak planować komunikację, żeby się wzajemnie wspierała.
• Dyskusja na temat słabych i mocnych stron oby platform wraz ze sposobami na efektywne działania.
• Przejrzymy wspólnie kilka stron i omówimy je.
W opcji płatnej:
• Opowiem o jakich zasad trzeba przestrzegać przy tworzeniu reklam na Facebooku i Instagramie korzystając z narzędzia Manager Reklam Meta - najważniejsze regulaminowe kwestie.
• Wyjaśnię jakie cele można zrealizować za pomocą Managera Reklam:
- czemu służą i jak je dobrać i wykorzystać do naszych potrzeb,
- omówienie poszczególnych celów reklamowych,
- przedstawienie ich przeznaczenia do konkretnych potrzeb,
- omówienie efektów, których możemy się spodziewać po każdym z nich,
- zmiany jakie zachodzą w MR cały czas w związku ze sztuczną inteligencją.
• Opowiem jak targetować reklamy:
- geolokalizacja, wiek, płeć, język,
- zainteresowania, dane demograficzne, zachowania.
• Wyjaśnię jak dobrać umiejscowienie dla reklam – automatyczne czy ręczne.
• Wytłumaczę jak wybrać budżet między dziennym i całkowitym.
• Wyjaśnię na jakie wskaźniki zwracamy uwagę przy konkretnych celach.
• Omówić jak ważna jest grafika i dostosowanie jej do różnych umiejscowień.
• Pokaże jak robić animacje ze zdjęć/grafik już w Managerze Reklam.
• Przejdę przez całość procesu tworzenia reklam pokazując go od podstaw i wyjaśniając jak to należy robić kiedy chcemy reklamować post z fanpage, wydarzenie, czy kiedy chcemy zapraszać ludzi do wejścia na stronę www.
• Pytania, dyskusja, wymiana.
Kultura, sport, NGO, promocja