• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Nowoczesny sekretariat w urzędzie - klucz do efektywnego zarządzania i administracji

Miejsce
Internet
Termin
25-28 lutego 2025
Czas trwania
09:00 - 14:30
Cena
1649 zł
Zapisz się na szkolenie

Kurs odbywać się będzie 1, 2 dnia w godzinach 09:00-13:00 oraz 3, 4 dnia w godzinach 09:00-14:30

Promocja: przy zgłoszeniu się do 24.01 koszt szkolenia wynosi 1485 PLN netto/os.

Serdecznie zapraszamy Państwa na czterodniowe szkolenie online, przedmiotem którego będzie zarządzanie sekretariatem.

Ważne informacje o szkoleniu

Sprawnie zarządzany i prowadzony sekretariat to klucz do sukcesu nie tylko w przedsiębiorstwach prywatnych ale także w administracji. To najważniejsze miejsce każdej instytucji. Dlatego od osób w nim pracujących oczekuje się wielu umiejętności, które pozwolą na sprawne zarządzenie a także prawidłową obsługę Klienta często trudnego oraz innych osób zatrudnionych w danej jednostce.

Zapraszamy Państwa do udziału w 4 dniowym kursie on-line, którego celem jest wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności, pozwalające na obsługę i prowadzenie sekretariatu na najwyższym poziomie.

Ważnym punktem szkolenia jest omówienie zasad współpracy i zasady przekazywania informacji na poziomie szef – pracownik, a także radzenie sobie z presją czasu oraz stresem. Pierwszego oraz drugiego dnia Uczestnicy zdobędą również podstawową wiedzę z zakresu e-doręczeń. Każdego dnia będą mieć Państwo możliwość skonsultowania  z ekspertami problematycznych i trudnych dla Państwa zagadnień.

Kurs został przygotowany i będzie prowadzony przez doświadczonych ekspertów, którzy przekazują wiedzę w sposób zrozumiały i dostępny, a także zapewniają możliwość konsultacji po zakończeniu szkolenia. Wybraliśmy ekspertów z którymi współpracujemy od wielu lat i takich, których szkolenia cieszą się ogromnym uznaniem wśród uczestników.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Biorąc udział w proponowanym 4-dniowym kursie jako uczestnik zostaniesz wyposażony w praktyczną wiedzę na temat kluczowych i obowiązujących przepisów prawnych i administracyjnych w pracy sekretariatu w tym w szczególności:

  • Zrozumiesz najistotniejsze dla Ciebie procedury: uczestnicy zdobędą wiedzę np. o różnych trybach postępowania administracyjnego, w tym o postępowaniu ogólnym i uproszczonym.
  • Zdobędziesz umiejętność stosowania zasad kpa w praktyce, w tym nowych regulacji dotyczących doręczeń elektronicznych
  • Będziesz potrafić odpowiednio zorganizować i zarządzać dokumentacją biurową, w tym poznasz zasady klasyfikacji i archiwizacji dokumentów.
  • Zostaniesz zapoznany z procedurami w zakresie korespondencji i ogólnym obiegiem dokumentów.
  • Zdobędziesz również umiejętność pisania zrozumiałych i poprawnych dokumentów urzędowych, co wpłynie na jakość komunikacji z interesantami.
  • Poznasz bądź rozwiniesz swoje umiejętności komunikacyjne, w tym aktywnego słuchania i radzenia sobie w trudnych sytuacjach z klientami np. umiejętność identyfikowania problemów i skutecznego rozwiązywania konfliktów z klientami.
  • Zrozumiesz zasady profesjonalnej obsługi klienta oraz budowania pozytywnych relacji.
  • Pokażemy Ci sposoby radzenia sobie z presją czasu i stresem, co jest kluczowe w dynamicznym środowisku pracy sekretariatu.
  • Dzięki udziałowi w kursie będzie potrafić odpowiednio zaplanować i zorganizować swoją pracę poprzez zdobycie wiedzy na temat zarządzania czasem tj. ustalania priorytetów oraz planowania zadań w celu zwiększenia efektywności pracy.
  • A także poznasz narzędzia, które będziesz mógł wykorzystać do zarządzania sekretariatem: np. metod takich jak matryca Eisenhowera czy zasady motywacji do efektywnego zarządzania czasem.
zwiń
rozwiń
Program

I Dzień 25 lutego 2025 r. 

KODEKS POSTEPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO W PRAKTYCE BIURA. NOWE REGULACJE DOTYCZĄCE DORĘCZEŃ ELEKTRONICZNYCH.
1. Pojęcie, tryby (postępowanie ogólne i uproszczone) i stadia postępowania administracyjnego – czym zajmuje się organ, wiedza ogólna o procedurach. 
2. Zmiany w kodeksie postępowania administracyjnego w zakresie RODO - w jakim zakresie Rodo stosujemy w postepowaniach i co musi wiedzieć o tym strona postępowania/ interesant w biurze pytający o sprawę rozpatrywaną w urzędzie.
3. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego, wskazanie praktycznego ich zastosowania, w tym nowe brzmienie zasady pisemności wprowadzone ustawą o doręczeniach elektronicznych - w kontekście informacji udzielanych w sekretariacie, biurze, dzienniku podawczym, sposobu udzielania informacji, możliwości kwestionowania działań pracowników, uzyskiwania danych, dostępu do informacji i akt sprawy.
4. Strony i podmioty na prawach stron w postępowaniu administracyjnym. Reprezentacja strony w postępowaniu, pełnomocnictwa - kontakt z pełnomocnikami, do czego mogą być uprawnieni, jaki informacje mogą być przekazywane.  
5. Doręczenia wraz ze zmianami wprowadzonymi ustawą o doręczeniach elektronicznych: doręczenia właściwe i zastępcze, doręczenia pism i decyzji stronie zamieszkałej za granicą, doręczenia elektroniczne, stosowanie doręczeń w okresie przejściowym. Elektronizacja postępowań. jak odpowiadać na pisma, jakich informacji udzielać w tym zakresie, podpisywanie elektroniczne dokumentów.
6. Wszczęcie i przebieg postępowania administracyjnego. Przyjęcie podania po nowelizacji kpa, odmowa wszczęcia postępowania - wyjaśnienie interesantom zasad wnoszenia pism, dlaczego nie jest możliwe wszczęcie postępowania emailem, odpowiedzi na email kierowany do sekretariatu. 
7. Postępowanie wyjaśniające - wezwania, protokoły, adnotacje,  dowody, ocena dowodów w aspekcie informacyjnym. 
8. Rozstrzyganie spraw – formy. Decyzja administracyjna, milczące załatwienie sprawy, postanowienie i udzielanie informacji o rozstrzygnięciach w sposób zgodny z procedurami.
9. Środki prawne w postępowaniu administracyjnym: odwołanie, zażalenie, wniosek o  ponowne załatwienie sprawy – udzielanie informacji o możliwości kwestionowania rozstrzygnięć wydawanych w organie 
10. Środki nadzwyczajne wzruszania decyzji – kiedy kto i na jakich zasadach jest uprawniony.
11. Nowelizacja kpa wynikająca z ustawy o doręczeniach elektronicznych.
12. Ustawa o doręczeniach elektronicznych - obowiązki organów.
13. Dyskusja.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kurs kierujemy do osób zatrudnionych w sekretariacie JST, biurach rady, kancelariach, lub planujących podjąć taką pracę, a także innych pracowników, którzy w ramach obowiązków służbowych mają za zadanie obsługę i prowadzenie prac sekretariatu, wydziału bądź zespołu.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener 1 - specjalistka z zakresu postępowania administracyjnego, rodzinnego, świadczeń rodzinnych i społecznych, członek etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego, wieloletni praktyk orzecznik, trener szkoleń prawnych z zakresu zabezpieczenia społecznego oraz procedury administracyjnej, konsultant Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie oraz ośrodków pomocy społecznej. Trener szkoleń z zakresu procedury administracyjnej dla Krakowa, gmin i powiatów małopolskich. Konsultant procedur administracyjnych zabezpieczenia społecznego miasta stołecznego Warszawa. (Dzień I)

Trener 2 - specjalista ds. zarządzania dokumentacją, doktor nauk humanistycznych z zakresu historii najnowszej i archiwistyki, biegły sądowy, pracowała w administracji państwowej, prowadziła: kontrole biurowości i archiwizowania dokumentacji w jednostkach państwowych i samorządowych; wykonała szereg ekspertyz dot. wartościowania akt decydując o czasie ich przechowywania; opiniowała wnioski o zniszczenie lub przejęcie akt do archiwum państwowego. (Dzień II)

Trener 3 - absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Zielonogórskim, Właściciel firmy szkoleniowej, trener, mentor, coach akredytowany przez International Institut of Coaching & Mentoring oraz Noble Manhattan Coaching. Ambasador w Polsce marki Noble Manhattan Coaching. Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z umiejętności twardych i miękkich (ponad 15 000 godzin spędzonych w salach szkoleniowych). Autor przewodnika po Zielonej Górze wydanego w trzech językach oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych drukowanych w książkach i czasopismach. Redaktor naczelny publikacji książkowej oraz dwóch czasopism wydawanych w latach 1999-2011. (Dzień III)

Trener 4 - Trener I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany Coach Multi Level Coaching, konsultant, magister edukacji. Od lat szkoli z częstotliwością ponad 600 godzin rocznie. Od 2014 roku w jej szkoleniach wzięło udział ponad 6000 uczestników. Ma bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla administracji publicznej, prowadzi również szkolenia biznesowe. Na stałe współpracuje z Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu ze studentami studiów podyplomowych i dziennych. Przez kilka lat prowadziła szkolenia „Efektywne przetwarzanie informacji” dla studentów Szkoły Głównej Handlowej, Politechniki Warszawskiej, Akademii Medycznej. Od 2008 roku jest certyfikowanym coachem (certyfikat MLC), prowadzi indywidualne treningi z menedżerami wyższego szczebla i właścicielami firm. Oprócz business coachingu i manager coachingu prowadzi również life coaching. (Dzień IV)

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 1649 PLN netto/os. Promocja: przy zgłoszeniu się do 24.01 koszt szkolenia wynosi 1485 PLN netto/os.. Udział w kursie zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 19 lutego 2025 r.