• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Centralny Rejestr Umów. Plan na kolejne miesiące. Przygotowanie do wdrożenia

Miejsce
Internet
Termin
23 stycznia 2026
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
479/439 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu na szkolenie do 9 stycznia 2026 r. cena: 439 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

21 listopada 2025 r. sejm uchwalił nowelizację przepisów dot. centralnego rejestru umów. Aktualnie ustawa jest w senacie. Co istotne, sejm przyjął do ustawy poprawki, które dotyczą przyspieszenia wejścia w życie przepisów na 1 lipca 2026 r. Ten termin ma dotyczyć również zasadniczo całego sektora finansów publicznych, w tym JST. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych tygodniach nowelizacja zostanie uchwalona. Oznacza to, że wraz z początkiem 2026 r. będzie można rozpocząć przygotowania do wdrożenia Centralnego Rejestru Umów w swojej jednostce.

Program szkolenia zostanie dostosowany do aktualnego stanu prawnego, w szczególności w związku z trwającymi w Sejmie pracami nad rządowym projektem ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy - Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Druk sejmowy nr 1863).

Nowelizacja jest efektem zgłoszonych licznych obaw i zastrzeżeń ze strony JST i innych jednostek sektora finansów publicznych do obecnego kształtu przepisów dotyczących rejestru umów.

Nowelizacja ma na celu rozwianie wątpliwości co do m.in.:

- rodzaju umów podlegających ujawnieniu w CRU, w tym umów z zakresu prawa pracy,

- zakresu udostępnianych informacji,

- sposobu ustalania wartości umów,

- katalogu podmiotów, których CRU ma dotyczyć.

Założeniem nowelizacji jest przede wszystkim uproszczenie i ograniczenie obowiązku ujawniania informacji o umowach w Centralnym Rejestrze Umów.

W trakcie szkolenia omówione zostaną kwestie dotyczące Centralnego Rejestru Umów w kontekście projektowanej nowelizacji, tak aby ułatwić Państwu wdrożenie Centralnego Rejestru Umów w Państwa jednostce.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • przygotowanie do wdrożenia Centralnego Rejestru Umów w Państwa jednostce,
  • nabycie kompetencji pozwalających na właściwą realizację obowiązku zamieszczania informacji o umowach w Centralnym Rejestrze Umów
  • zdobycie wiedzy na temat zasad raportowania o umowach w Centralnym Rejestrze Umów,
  • przygotowanie do wdrożenia procedury dotyczącej raportowania o umowach w Centralnym Rejestrze Umów.
zwiń
rozwiń
Program

I. Centralny Rejestr Umów wg projektowanej nowelizacji
1. Podstawa prawna nowych przepisów o rejestrze umów. Projekt ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw oraz o zmianie niektórych innych ustaw (numer z wykazu RCL UD 197, druk sejmowy nr 1863)
2. Co się zmienia w przepisach wprowadzających Centralny Rejestr Umów? 
3. Zmiany w zakresie:
a) progu wartościowego umów podlegających ujawnieniu,
b) kategorii danych podlegających ujawnieniu,
c) wyłączeń dotyczących umów zawierających dane wrażliwe,
d) procedury ujawniania umów.
4. Kiedy przepisy o rejestrze umów wejdą w życie?

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do:
- kierowników jednostek sektora finansów publicznych,
- skarbników,
- sekretarzy,
- kierowników wydziałów,
- kierowników działów zamówień publicznych,
- osób, które zajmują się udzielaniem informacji publicznej,
- osób, które będą odpowiedzialne za zamieszczanie informacji o umowach w rejestrze umów.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu z 17-letnim doświadczeniem, praktyk, ze szczególnym uwzględnieniem prawa zamówień publicznych, doświadczony trener prowadzący szkolenia dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, przeszkoliła setki pracowników sektora publicznego, w tym w szczególności w zakresie rejestru umów, doręczeń elektronicznych, egzekucji komorniczej, dochodzenia należności cywilnoprawnych przez jsfp, stosowania przez jst ulg w spłacie, problematyki rekompensaty za koszty odzyskiwania należności, szczegółowo zajmuje się tematyką przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w aspekcie obowiązków organów jst jako jednostek współpracujących z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej i związanych z tym obowiązków starosty w zakresie kontroli nad stowarzyszeniami i fundacjami, uzyskała certyfikat ukończenia kursu zorganizowanego przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, współautorka kursu e-learningowego z tematyki AML dla sektora samorządowego, autorka publikacji o tematyce AML w odniesieniu do JST.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77, 690 948 300
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 479 PLN netto/os. UWAGA! Przy zgłoszeniu na szkolenie do 9 stycznia 2026 r. cena: 439 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 19 stycznia 2026 r.