Cele i korzyści:

Radni poznają zagadnienia związane z prawidłowy przygotowaniem procedury przyjęcia budżetu na rok 2025 z uwzględnieniem roli komisji finansów i komisji rewizyjnej.

 

Program szkolenia:

  1. Rola organu wykonawczego w zakresie procedury budżetowej:
  • wieloletnia prognoza finansowa,
  • przygotowanie projektu budżetu,
  • wykonywanie budżetu,
  • zmiany w budżecie.
  1. Rola rady w zakresie procedury budżetowej:
  • procedowanie budżetu w radzie,
  • komisja „budżetowa” i jej kompetencje,
  • wnioski i petycje w zakresie budżetu,
  • poprawki do projektu budżetu,
  • budżet i jego uchwalanie a procedura uchwałodawcza,
  • wieloletnia prognoza finansowa.
  1. Rola Regionalnej Izby Obrachunkowej w procedurze budżetowej.
  2. Procedura zmiany budżetu – kompetencje organu wykonawczego a kompetencje rady.
  3. Wybrane aktualne orzecznictwo.