Przeprowadzanie skutecznych, proaktywnych rozmów z pracownikami. Narzędzia komunikacji zwiększające kompetencje na stanowisku kierowniczym
WAŻNE INFORMACJE O SZKOLENIU:
Szkolenie zamknięte dla kadry kierowniczej instytucji, wzmacniające kompetencje w zakresie skuteczności przeprowadzania różnorodnych rozmów z pracownikami na poziomie osobistym i operacyjnym obejmujących obszary oceny, motywacji, zaangażowania, rozwoju, stylu zarządzania, komunikowania negatywnych informacji zwrotnych.
CELE I KORZYŚCI:
• Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w narzędzia i metody, dzięki którym będą oni w stanie zaplanować i przeprowadzić różnorodne rozmowy z pracownikami od rozmowy motywującej do korygującej.
• Zwiększenie efektywności osobistej uczestników oraz zmniejszenie poziomu stresu związanego udzielaniem ocen, informacji korygujących.
• Umiejętność budowania autorytetu lidera za pomocą technik komunikacyjnych, stylu zarządzania.
• Zidentyfikowanie źródeł i przyczyn utrudniających komunikację (bariery, błędy komunikacyjne).
• Przygotowanie się do rozmów oceniających, trudnych poprzez obiektywną ocenę sytuacji i tworzenie planu rozmowy oceniającej, motywującej czy delegującej.
• Usystematyzowanie wiedzy i umiejętności w zakresie przeprowadzania różnorodnych rozmów z pracownikami (poziomu zaangażowania pracowników, delegowania, motywacji, rozwoju kompetencji itd.).
PROGRAM:
1. Model STAR – rozmowa oceniająca kompetencje pracownika - jak stosować w rozmowach rekrutacyjnych, oceniających.
2. Rola oraz efekt wykorzystania pytań w komunikacji interpersonalnej.
3. Narzędzia efektywnej komunikacji budujące zaufanie i tworzące relacje - samoocena poziomu kompetencji komunikacyjnych.
4. Reguły Szefa, expose - tworzenie i komunikowanie wizji zespołu, zasad, granic.
a. Składniki przygotowania wystąpienia, co wpływa na budowanie autorytetu.
5. Udzielanie informacji zwrotnej – feedback:
a. Warianty informacji zwrotnych - jaka powinna być informacja zwrotna?
b. Jak prawidłowo udzielać informację zwrotną?
6. Jak konstruować pochwały motywujące:
a. Kultura feedbacku i model konstruktywnego przyjmowania informacji zwrotnej.
7. Kroki przygotowujące do trudnych rozmów:
a. Sposoby udzielania negatywnej informacji zwrotnej.
8. Model informacji zwrotnej – UF, FUO, FUO+2K.
9. Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania.
10. Rozmowy korygujące - jak prowadzić do zmiany zachowania pracownika.
11. Rozmowa oceniająca – wykorzystywana w systemie okresowej oceny pracowniczej.
12. Delegowanie zadań- technika zwiększania zaangażowania pracownika.
13. Prowadzenie rozmów rozwojowych z pracownikami.
14. Dostosowanie stylu komunikacji do stopnia dojrzałości pracownika wg. modelu zarządzania sytuacyjnego.
PROWADZĄCA:
Jako trener i konsultant od ponad 20 lat pomogła wielu osobom w rozwiązywaniu problemów na poziomie indywidualnym oraz firmowym. Realizowała szereg szkoleń dla jednostek samorządowych z zakresu m.in. zarządzania zasobami ludzkimi, opisywania i wartościowania stanowisk pracy. Swoją specjalistyczną wiedzę przekłada na praktyczne rozwiązania. Jest socjologiem o specjalności komunikacja społeczna i badanie rynku. Posiada Certyfikat Licensed International Coach and Consultant of Meta Recruitment and Selection of Employees (TM).