Cele szkolenia:

  • Zrozumienie różnych typów niepełnosprawności
  • Poszerzenie wiedzy, która pozwoli pracownikom na lepsze zrozumienie potrzeb i wymagań osób z niepełnosprawnościami.
  • Rozwój umiejętności skutecznej komunikacji z osobami z niepełnosprawnościami oraz w budowanie empatycznych relacji z nimi.
  • Poznanie przepisów dotyczących praw osób z niepełnosprawnościami oraz sposobów wdrażania ich w praktyce.

 

Ważne informacje o szkoleniu:

Szkolenie pomoże uczestnikom zrozumieć różne typy niepełnosprawności, takie jak fizyczna, intelektualna, sensoryczna i psychiczna. Wiedza ta pozwoli pracownikom na lepsze zrozumienie potrzeb i wymagań osób z niepełnosprawnościami.

 

Program:

1.Niepełnosprawność w ujęciu definicyjnym

2. Rodzaje niepełnosprawności

3.Stopnie niepełnosprawności

4.Przyczyny niepełnosprawności

5.Podmiotowość w pracy z osobami z niepełnosprawnościami

6.Praktyczne podeście do omawianych zagadnień – praca z filmem „Zobacz we mnie człowieka”

7.Stereotypy na temat osób z niepełnosprawnościami

8.Postrzeganie niepełnosprawności przez społeczeństwo

9.Jak osoby z niepełnosprawnością postrzegają swoją niepełnosprawność

10.Jak osoby z niepełnosprawnością postrzegają siebie w obszarze pracy

11. Jak osoby z niepełnosprawnością postrzegają siebie w obszarze nauki – „Dyplom na 5”

12.Proces adaptacji do niepełnosprawności

13.„Leżę i pracuję” – agencja marketingowa w Katowicach

14.Znaczenie zdrowia psychicznego w życiu człowieka

15.Poziomy zdrowia psychicznego

16.Krótka charakterystyka chorób psychicznych

17.Charakterystyka zdrowia psychicznego

18.Jak postępować z osobą chorą psychicznie

19.Zasady savoir-vivre wobec klientów z niepełnosprawnościami

20.Jak postępować z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności

21.Lęki i bariery związane z kontaktem z osobami z niepełnosprawnościami – „Moje Gremliny”

22.Asertywność czyli „Sztuka mówienia NIE”

23.Asertywność w kontakcie z osobami z niepełnosprawnościami

24. Utrudnienia w zakresie uzyskania zatrudnienia przez osoby z niepełnosprawnościami

25.Niemożliwość osiągania celów zawodowych przez osoby z niepełnosprawnościami – „Prawda czy fałsz?”

26.Strefa komfortu - etapy wychodzenia ze SK

27.Motywowanie osoby z niepełnosprawnością do zmiany

28.Niska motywacja do poszukiwania pomocy

29.„Motywacja zewnętrzna a wewnętrzna”

30.Motywacja osób z niepełnosprawnościami do poszukiwania pomocy

31.Brak wglądu w chorobę

32.Diagnoza stanu zdrowia i leczenia

33.Analiza SWOT

34.Planowanie wg SMART

35.Trudności i ograniczenia w środowisku pracy osób z niepełnosprawnościami

36.Reguła PPP (predyspozycje, preferencje, przyzwyczajenia)

37.Poradnictwo zawodowe dla osób z niepełnosprawnościami

38.Doradca personalny w zakładzie pracy a osoba z niepełnosprawnością – etyka doradcy personalnego

39.Metody i techniki w obsłudze osób z niepełnosprawnościami - FUKO

40. Poprawna komunikacja w obsłudze osób z niepełnosprawnościami

41.Prawa i obowiązki pracodawców zatrudniających osoby z niepełnosprawnościami

w uwzględnieniem stopni niepełnosprawności

42.Zasady Europejskiego Kodeksu Dobre Administracji w odniesieniu do obsługi osób

z niepełnosprawnościami