Praca z osobami z niepełnosprawnościami
Cele szkolenia:
- Zrozumienie różnych typów niepełnosprawności
- Poszerzenie wiedzy, która pozwoli pracownikom na lepsze zrozumienie potrzeb i wymagań osób z niepełnosprawnościami.
- Rozwój umiejętności skutecznej komunikacji z osobami z niepełnosprawnościami oraz w budowanie empatycznych relacji z nimi.
- Poznanie przepisów dotyczących praw osób z niepełnosprawnościami oraz sposobów wdrażania ich w praktyce.
Ważne informacje o szkoleniu:
Szkolenie pomoże uczestnikom zrozumieć różne typy niepełnosprawności, takie jak fizyczna, intelektualna, sensoryczna i psychiczna. Wiedza ta pozwoli pracownikom na lepsze zrozumienie potrzeb i wymagań osób z niepełnosprawnościami.
Program:
1.Niepełnosprawność w ujęciu definicyjnym
2. Rodzaje niepełnosprawności
3.Stopnie niepełnosprawności
4.Przyczyny niepełnosprawności
5.Podmiotowość w pracy z osobami z niepełnosprawnościami
6.Praktyczne podeście do omawianych zagadnień – praca z filmem „Zobacz we mnie człowieka”
7.Stereotypy na temat osób z niepełnosprawnościami
8.Postrzeganie niepełnosprawności przez społeczeństwo
9.Jak osoby z niepełnosprawnością postrzegają swoją niepełnosprawność
10.Jak osoby z niepełnosprawnością postrzegają siebie w obszarze pracy
11. Jak osoby z niepełnosprawnością postrzegają siebie w obszarze nauki – „Dyplom na 5”
12.Proces adaptacji do niepełnosprawności
13.„Leżę i pracuję” – agencja marketingowa w Katowicach
14.Znaczenie zdrowia psychicznego w życiu człowieka
15.Poziomy zdrowia psychicznego
16.Krótka charakterystyka chorób psychicznych
17.Charakterystyka zdrowia psychicznego
18.Jak postępować z osobą chorą psychicznie
19.Zasady savoir-vivre wobec klientów z niepełnosprawnościami
20.Jak postępować z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności
21.Lęki i bariery związane z kontaktem z osobami z niepełnosprawnościami – „Moje Gremliny”
22.Asertywność czyli „Sztuka mówienia NIE”
23.Asertywność w kontakcie z osobami z niepełnosprawnościami
24. Utrudnienia w zakresie uzyskania zatrudnienia przez osoby z niepełnosprawnościami
25.Niemożliwość osiągania celów zawodowych przez osoby z niepełnosprawnościami – „Prawda czy fałsz?”
26.Strefa komfortu - etapy wychodzenia ze SK
27.Motywowanie osoby z niepełnosprawnością do zmiany
28.Niska motywacja do poszukiwania pomocy
29.„Motywacja zewnętrzna a wewnętrzna”
30.Motywacja osób z niepełnosprawnościami do poszukiwania pomocy
31.Brak wglądu w chorobę
32.Diagnoza stanu zdrowia i leczenia
33.Analiza SWOT
34.Planowanie wg SMART
35.Trudności i ograniczenia w środowisku pracy osób z niepełnosprawnościami
36.Reguła PPP (predyspozycje, preferencje, przyzwyczajenia)
37.Poradnictwo zawodowe dla osób z niepełnosprawnościami
38.Doradca personalny w zakładzie pracy a osoba z niepełnosprawnością – etyka doradcy personalnego
39.Metody i techniki w obsłudze osób z niepełnosprawnościami - FUKO
40. Poprawna komunikacja w obsłudze osób z niepełnosprawnościami
41.Prawa i obowiązki pracodawców zatrudniających osoby z niepełnosprawnościami
w uwzględnieniem stopni niepełnosprawności
42.Zasady Europejskiego Kodeksu Dobre Administracji w odniesieniu do obsługi osób
z niepełnosprawnościami