WAŻNE INFORMACJE O SZKOLENIU:
Przedmiotem proponowanego szkolenia jest kompleksowe i praktyczne przeanalizowanie przepisów ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. Podczas zajęć wskażemy w jaki sposób stosować te przepisy oraz standardy prawne otwierania danych. Przedstawimy porównanie trybów zapewniania dostępu do informacji na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz na podstawie ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. Omówimy postępowanie z wnioskiem o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
 
CELE I KORZYŚCI:
• Zdobędziesz, uzupełnisz i ugruntujesz wiedzę o tym, jak stosować ustawę o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.
• Poznasz podstawy i zasady ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego.
• Zdobędziesz umiejętności kwalifikacje dot. informacji jako informacji sektora publicznego.
• Dowiesz się, czym się różni informacja publiczna od informacji sektora publicznego i na czym polega jej ponowne wykorzystywanie.
• Poznasz zakres dopuszczalnych warunków otwarcia danych.
• Zdobędziesz wiedzę o podstawach naliczenia opłaty za otwarcie danych.
• Poznasz tryby ponownego wykorzystywania informacji.
• Zdobędziesz wiedzę dotyczącą postępowania z wnioskiem o ponowne wykorzystywanie informacji.
• Uzyskasz odpowiedzi na pojawiające się pytania i wątpliwości związane z przedmiotem zajęć.

PROGRAM:
1. Otwarte dane i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego – podstawy prawne.
2. Otwarte dane i dostęp do informacji publicznej – różnice w regulacjach prawnych.
3. Informacja sektora publicznego, ponowne wykorzystywanie, otwarte dane i inne podstawowe pojęcia w regulacji.
4. Zakres podmiotowy – kto ma otwierać dane, kto i jak może skorzystać z zapewnionego dostępu.
5. Tryby ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego.
6. Ograniczenia prawa do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego. jakich informacji nie można „otwierać”?
7. Warunki ponownego wykorzystywaniu.
8. Opłaty przy ponownym wykorzystywaniu.
9. Wnioski o ponowne wykorzystywanie i ich rozpatrywanie – krok po kroku.
10. Oferta i sprzeciw od oferty.
11. Wniosek o tzw. stały dostęp.
12. Podsumowanie. Sesja pytań i odpowiedzi.

ADRESACI:
Przedstawiciele administracji publicznej, pracownicy spółek komunalnych i Skarbu Państwa, radni, inspektorzy ochrony danych, osoby odpowiedzialne za realizację ponownego wykorzystywania oraz dostępu do informacji publicznej w jednostkach sektora publicznego.

PROWADZĄCY:
Doktor habilitowana nauk prawnych, radca prawny, partnerka w Kancelarii Radców Prawnych oraz redaktor naczelny kwartalnika "ABI Expert”, członkini kadry naukowej Instytutu Prawa Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych na Uczelni Łazarskiego. Specjalizuje się w ochronie danych osobowych, dostępie do informacji publicznej, ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, prawie konstytucyjnym i samorządowym. Autorka monografii „Ochrona danych osobowych a dostęp do informacji publicznej i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego. Próba zdefiniowania relacji w polskim porządku prawnym”, Wolters Kluwer 2022. Pod jej redakcją naukową powstał komentarz do RODO – „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych”, C.H. Beck 2018. Jest autorką ponad 150 publikacji z zakresu ochrony danych osobowych i prawa informacyjnego. Wykłada na kilku uniwersytetach i wyższych uczelniach. Ma za sobą kilkaset autorskich szkoleń i ponad 20 tys. przeszkolonych uczestników. Prowadzi kanał na YouTube popularyzujący zagadnienia prawa informacyjnego i nowych technologii.