Organizacja kampanii wyborczej
Cele i korzyści:
• Nabycie wiedzy w zakresie badania potrzeb lokalnej społeczności, poznania problemów wyborców, sformułowania jasnego programu wyborczego odzwierciedlającego potrzeby mieszkańców.
• Określenie celów jakie chce się osiągnąć i wartości jakimi będzie się kierować jako reprezentant społeczności lokalnej. Zgodność wartości i celów z potrzebami mieszkańców.
• Zdobycie wskazówek w zakresie tworzenia zespołu współpracowników i współpracy w sztabie wyborczym.
• Nabycie wiedzy w zakresie doboru narzędzi i kanałów skutecznej komunikacji z wyborcami.
• Zdobycie wiedzy jak stworzyć plan kampanii i jak promować swoją kandydaturę od organizacji bezpośrednich spotkań z mieszkańcami po kolportowanie materiałów wyborczych i działalność w mediach społecznościowych.
• Zwrócenie uwagi na konieczność monitorowania skuteczności działań i reagowania na zmiany.
• Zdobycie wiedzy jak zarządzać budżetem kampanii w sposób efektywny i jak rozważać koszty różnych działań.
• Poznanie wartości jakimi warto kierować się w kampanii wyborczej, aby była prowadzona w sposób uczciwy i zgodny z prawem.
Program:
1. Sztab wyborczy w wyborach lokalnych: zadania i organizacja. Jak zbudować dream team?
2. Komunikacja w sztabie wyborczym. Budowanie relacji w zespole.
3. Ludzie w kampanii wyborczej – od kandydata do wolontariusza.
4. Taktyki, narzędzia, sposoby i reguły prowadzenia kampanii wyborczej.
5. Finansowanie kampanii wyborczych. Jak zdobywać wsparcie, także to finansowe?
Adresaci:
Kandydaci w wyborach do rady gmin, miast, powiatów i sejmików wojewódzkich. Kandydaci na wójta gminy, burmistrza i prezydenta miasta, starostę powiatów. Osoby zaangażowane w kampanię wyborczą kandydata. Zarówno osoby kandydujące w wyborach po raz pierwszy jak i ubiegające się o reelekcję.
Prowadząca:
Ma za sobą kilkunastoletnie doświadczenie w planowaniu, organizacji i realizacji kampanii wyborczych – moi kandydaci wygrywają. Ma za sobą setki przygotowanych ulotek, napisanych wystąpień, dziesiątki spotów wyborczych, analiz i strategii wyborczych, debat i spotkań z wyborcami. Łączy teorię z praktyką i obserwacją uczestniczącą: niegdyś dziennikarz, dziś samorządowiec, niezmiennie badacz samorządności, z pasji specjalista PR - doskonale znam samorząd. Jest doświadczonym rzecznikiem prasowym, zna specyfikę działania mediów lokalnych. Zna kampanie wyborcze od podszewki – sama będąc kandydatką w wyborach samorządowych wygrała mandat radnej rady powiatu w 2018 roku.