Ważne informacje:
Podniesienie kompetencji cyfrowych urzędników to inwestycja w nowoczesną, efektywną i przyjazną administrację publiczną. Korzyści obejmują zarówno poprawę jakości pracy urzędników, jak i lepszą obsługę mieszkańców, oszczędności finansowe oraz rozwój cyfrowy całego regionu. To kluczowy krok w dostosowaniu się do wymogów współczesnego świata i oczekiwań społeczeństwa.
• Czy wiesz jak w skuteczny i szybki sposób korzystać z przeglądarek internetowych?
• Czy umiesz skutecznie tworzyć dokumentację cyfrową w pakiecie orfice?
• Czy bezpiecznie poruszasz się po elektronicznych systemach informatycznych, takich jak ePUAP, mObywatel, eDoręczenia?
• Czy wiesz jak bezpiecznie chronić dane osobowe w sieci?
• Jak wykorzystać kanały w social mediach w swojej pracy?
• Czy umiesz posługiwać się CHAT GPT i narzędziami AI?
Jeśli nie, to szkolenie jest dedykowane dla Ciebie i Twoich współpracowników.

Cele i korzyści:
• Rozwój kompetencji cyfrowych niezbędnych do efektywnego wykonywania obowiązków w urzędzie.
• Zapoznanie uczestników z nowoczesnymi narzędziami i rozwiązaniami technologicznymi stosowanymi w administracji publicznej.
• Wsparcie w zakresie cyfryzacji procesów administracyjnych oraz obsługi e-usług.

Program:
1. Najważniejsze zagadnienia z zakresu efektywnego i bezpiecznego korzystania z zasobów Internetu, platform, serwisów internetowych.
2. Smartfon, tablet – aplikacje mobilne w praktyce.
3. Przydatna i praktyczna wiedza z zakresu pracy z wyszukiwarkami internetowymi. Podobieństwa, różnice, wskazanie zagrożeń:

• Google Chrome.
• Mozilla Firefox.
• Microsoft Edge.
4. Wiedza z obszaru wyszukiwania, filtrowania informacji w Internecie. Wykrywanie i eliminacja zagrożeń, dezinformacji.
5. Wiedza z zakresu dostępności cyfrowej strony www. Wdrożenie założeń standardu WCAG w praktyce.
6. Tworzenie dokumentacji dostępnej cyfrowo:

• Word.
• Excel.
• Power Point.
• PDF.
7. Praktyczna obsługa pakietu Office, Microsoft 365:
• poczta elektroniczna (Microsoft Outlook).
• praca z programami Word, Excel, Power Point, PDF.
• efektywne wykorzystanie dysku wirtualnego One Drive.
8. Praktyczne wykorzystanie elektronicznych systemów administracji publicznej:
• EPUAP.
• E-Doręczenia.
• Aplikacja mObywatel 2.0.
• Podpis elektroniczny w praktyce (podpis zaufany, podpis kwalifikowany).
9. Umiejętne i bezpieczne wykorzystanie w pracy kanałów social media:
• Facebook.
• YouTube.
• Linkedin.
• Instagram.
• Tik Tok.
10. Podstawowe, najważniejsze zagadnienia z zakresu Cyberbezpieczeństwa, Bezpiecznego miejsca pracy, Bezpiecznej pracy w Internecie:
• RODO w praktyce.
• Skuteczna i efektywna Ochrona Danych Osobowych (akty prawne, zabezpieczenia techniczne).
11. Praktyczne wykorzystanie CHAT GPT i narzędzi AI:
• Tworzenie dokumentacji.
• Grafika.
• Video.
• Wyszukiwanie informacji.

Adresaci:
• Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego.
• Osoby odpowiedzialne za wdrażanie rozwiązań cyfrowych w administracji.
• Kierownicy i specjaliści ds. informatyzacji.

Prowadzący:
Doświadczony trener, szkoleniowiec. Przedsiębiorca praktyk. Wdrożeniowiec platform, systemów i narzędzi ICT. Realizator projektów z obszaru: Cyberbepieczeństwo, Bezpieczny Urząd, Ochrona Danych Osobowych, RODO, E-Doręczenia, Dostępność cyfrowa, Transformacja cyfrowa, EPUAP, Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją (EZD), Podpis elektroniczny (aspekty techniczne, zmiany w KPA). Ponad 10 lat doświadczenia w obszarach cyfryzacji i procesów digital. Zrealizowanych ponad 6000 godzin szkoleniowych w ramach edukacji, wdrożenia, konsultingu merytorycznego i technicznego.