Jak pomagać uczniom w kształtowaniu poczucia własnej wartości? Elementy tutoringu w pracy nauczyciela
Cele i Korzyści
• wzbogacenie wiedzy nauczycieli traktującej o efektywnym kształtowaniu
• poczucia własnej wartości u uczniów;
• wyposażenie nauczycieli w praktyczne sposoby budowania poczucia
• własnej wartości z wykorzystaniem elementów tutoringu;
• wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela o praktyczne ćwiczenia i
• scenariusze zajęć kształtujące poczucie własnej wartości u uczniów.
Program
1. Percepcja własna – czyli… zaczynam od siebie. Co pomaga mi w podnoszeniu poczucia własnej wartości?
2. Niepełnosprawność intelektualna a kształtowanie poczucia własnej wartości. Teoria i praktyka.
3. Jak „dotrzeć” do ucznia – praktyczne sposoby na dobre relacje.
4. Czy jestem tutorem? Jak odkryć w sobie tutora?
5. Tutoring w codzienności szkolnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – czy jest możliwy?
6. Budowanie poczucia własnej wartości u ucznia – praktyczne ćwiczenia.
7. Praktyczne scenariusze zajęć z uczniami dostosowane do możliwości psychofizycznych uczniów (wiek, poziom funkcjonowania uczniów określa zamawiający).
Trener
Ukończone studia, studia podyplomowe i kursy kwalifikacyjne: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, oligofrenopedagogika, terapia pedagogiczna, edukacja polonistyczna. Nauczyciel, wychowawca, dyrektor szkoły specjalnej (1994 – 1999). Wieloletnie doświadczenie w zakresie pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Metodą Tomatisa, Metodą Dobrego Startu, Metodą Biofeedback. Socjoterapeutka CBT, absolwentka licznych kursów doskonalących pracę z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym ze spektrum autyzmu) min.: rewalidacji indywidualnej, edukacji prozdrowotnej w szkole specjalnej, doradztwa zawodowego, ewaluacji jakości pracy szkoły. Autorka innowacji pedagogicznej dotyczącej pracy Metodą Tomatisa z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz Programu Trening Umiejętności Społecznych rozwijającego kompetencje społeczne u wysokofunkcjonujących dzieci ze spektrum autyzmu, w tym z Zespołem Aspergera. 30-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na różnych poziomach edukacyjnych (niepełnosprawność intelektualna, spektrum autyzmu, choroby psychiczne). Prowadzi szkolenia dla nauczycieli wszystkich typów szkół i placówek psychologów, pedagogów, wychowawców z obszaru pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a szczególnie z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu, Zespołem Aspergera. Organizatorka kampanii „Codzienność Autyzm” i autorka programu „Szkoła dla Asa”.
Specjalista ds. szkoleń
tel . +48 698 343 042
katarzyna.siwierska@frdl.org.pl