Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, którego przedmiotem będą Gminne Komisje Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy na szkolenie z zakresu zadań Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zarówno związanych z przeciwdziałaniem alkoholizmowi i przemocy w rodzinie, jak również opiniowaniem wniosków o zezwolenia i kontrolę punktów sprzedaży alkoholu. Wymóg odbycia szkolenia przez członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych wynika z art. 41 ust. 4 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. ("W skład gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych")

Cele i korzyści

  • Przekazanie praktycznej wiedzy dotyczącej zadań i obowiązków GKRPA.
  • Zdobycie wiedzy w zakresie dotyczącym prowadzenia postępowań o leczenie odwykowe osób uzależnionych od alkoholu.
  • Zdobycie wiedzy dotyczącej stosowania przepisów w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych jako zadania należącego do gmin.
  • Omówienie zasad pracy GKRPA oraz nowelizacje ustawy, w tym ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów (potocznie zwana ustawą o „małpkach”).
  • Poznanie zasad działania gminnych komisji, w tym kwestia przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

Program

  1. Zasady prawne działań gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
  2. Motywowanie osób uzależnionych do podjęcia leczenia odwykowego.
  3. Postępowanie sądowe w sprawach o zastosowanie obowiązku przymusowego leczenia przeciwalkoholowego.
  4. Gromadzenie dokumentacji, przetwarzanie danych osobowych przez komisje w świetle nowelizacji ustawy obowiązującej od 1 stycznia 2018 r.
  5. Ochrona danych osobowych osób zgłaszanych do komisji oraz osób zgłaszających w świetle RODO.
  6. Zadania gminnych komisji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
  7. Funkcjonowanie gminnych komisji – zasady organizacyjne.
  8. Wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych – procedura administracyjna.
  9. Zasady opiniowania przez komisję wniosków o wydanie zezwoleń.
  10. Uprawnienia komisji i urzędów gmin w zakresie kontroli punktów sprzedaży alkoholu w świetle nowej ustawy – Prawo przedsiębiorców.
  11. Nowelizacje ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz innych ustaw – praca GKRPA w czasie epidemii.
  12. Projekt ustawy o zmianie ustawy o zdrowiu publicznym oraz niektórych innych ustaw – nowe zasady uchwalania gminnych programów profilaktycznych.
  13. Dyskusja, wymiana doświadczeń.

Informacje o prowadzącym

Prawnik, Kierownik Referatu Obrotu Napojami Alkoholowymi Urzędu Miasta Krakowa, Wiceprzewodniczący Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Krakowie i pełnomocnik sądowy Komisji.

Koordynatorzy

 

Katarzyna Siwierska

Specjalista ds. szkoleń
tel. 
+48 698 343 042
katarzyna.siwierska@frdl.org.pl