Celem głównym szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej na temat asertywności oraz – przede wszystkim – ćwiczenie zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych i życiowych.
Cele szczegółowe:
• kształtowanie u uczestników zachowań asertywnych,
• pokazanie uczestnikom korzyści z zachowań asertywnych,
• wypracowanie praktycznych umiejętności reagowania na agresję, krytykę,
• nauczenie różnic pomiędzy uległością, asertywnością i agresją,
• znajomość i obrona własnych praw,
• zdobycie umiejętności skutecznego osiągania celów,
• wzmocnienie pewności siebie i poczucia własnej wartości.
Korzyści dla uczestników:
• poznasz świat asertywności,
• dowiesz się kiedy warto być asertywnym,
• dowiesz się jak zastosować asertywność w trudnych sytuacjach,
• dowiesz się jak sobie radzić z ludźmi nie asertywnymi,
• dowiesz się jak asertywnie wyrażać swoje zdanie bez agresji i sprawiania innym dyskomfortu,
• dowiesz się jak dopasować rodzaj komunikacji do danej osoby i sytuacji,
• wzmocnisz pewność siebie,
• uchronisz się przed rolą ofiary i regułami wpływu,
• spokojnie zareagujesz na atak słowny, krytykę i manipulację,
• asertywnie odmówisz i zadbasz o swoje potrzeby,
• zbudujesz partnerskie relacje.