Akademia Kompetencji Menadżerskich
Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będą kompetencje menadżera. Udział pomoże uczestnikom w rozwiązywaniu konfliktów, usprawni komunikację w zespole i wzmocni asertywność słuchaczy.
Chociaż menedżer jest bez wątpienia kluczową postacią w organizacji / instytucji/ firmie, to – jak wynika z globalnego badania Workforce 2020 przeprowadzonego na zlecenie Oxford Economics i SAP – większość pracowników nie uważa swoich przełożonych za skutecznych liderów.
Aby to zmienić warto zamówić u nas Akademię Kompetencji Menedżerskich, dzięki której przejdziesz drogę z miejsca w którym się znajdujesz do celu, którym staniesz się skutecznym menedżerem-efektywnym liderem.
Niezależnie czy jesteś już menedżerem czy dopiero szykujesz się do awansu program AKM zawiera najistotniejsze zagadnienia niezbędne każdemu kto piastuje lub będzie w przyszłości piastował stanowisko kierownicze.
• Rozwijanie umiejętności skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi.
• Poznanie nowoczesnych narzędzi menedżerskich.
• Nabycie umiejętności skutecznej komunikacji.
• Nabycie umiejętności zarządzania zmianą.
• Poznanie metod rozwiązywania konfliktów.
• Poznanie podstaw negocjacji.
• Doskonalenie umiejętności delegowania i egzekwowanie zleconych zadań.
• Poznanie mechanizmów rządzących zachowaniami ludzi w organizacji.
• Nabycie umiejętności dawania skutecznego feedbacku.
• Rozwój postawy asertywnej.
• Rozwój umiejętności motywowania i zarządzania efektywnością podwładnych.
• Zwiększanie samoświadomości i inspiracja do dalszego rozwoju własnych zasobów.
Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli jak:
• Skutecznie zarządzać zespołem.
• Rozwijać współpracę w zespole.
• Dostosować komunikacje do odbiorcy.
• Prowadzić skuteczne rozmowy rozwojowe oraz kontrolne.
• Zastosować nowoczesne narzędzia do kierowania, motywowania oraz rozwoju pracowników.
• Dobierać styl kierowania do charakteru zespołu i fazy jego rozwoju.
• Efektywnie udzielać informacji zwrotnej.
• Konstruktywnie rozwiązywać konflikty.
• Wykorzystać asertywność do zwiększenia efektywności komunikacji oraz zarządzania sobą w czasie.
• Wzbudzić zaangażowanie pracowników.
• Delegować i egzekwować zlecone zadania.
DZIEŃ I
MODUŁ I Analiza sytuacji i kompetencji uczestnika szkolenia:
• Specyfika pracy na zajmowanym stanowisku.
• Psychologia zarządzania - wczoraj kolega dzisiaj przełożony.
• Test kompetencji - Bill Raddin.
• Test osobowości - Florenc Littauer.
• Test autoanalizy mocnych i słabych stron - John Whitmore.
• Analiza aktualnych największych wyzwania na zajmowanym stanowisku.
MODUŁ II Zarządzanie zespołem:
• Rodzaje stylów kierowania oraz analiza własnego stylu kierowania.
• Role w zespole według Raymonda Mereditha Belbina.
• Model przywództwa sytuacyjnego Kena Blancharda.
• Fazy rozwoju zespołu według Bruce Tuckmana.
• Dysfunkcje pracy zespołu - sposoby ich zapobiegania według Patric Lencioni.
MODUŁ III Skuteczna komunikacja interpersonalna:
• Sztuka porozumiewania się i język wpływu dla menedżerów.
• Bariery w komunikacji i metody ich pokonywania.
• Efektywność komunikacji przy uwzględnieniu typu osobowości.
• Rola aktywnego słuchania w skutecznej komunikacji.
• Rola skutecznej komunikacji w budowaniu relacji, motywowaniu, egzekwowaniu poleceń, rozwiązywaniu konfliktów.
• Efektywność zespołu, a przepływ informacji.
DZIEŃ II
MODUŁ IV Motywowanie , wywieranie wpływu:
• Psychologia motywacji człowieka.
• Realizacja celów organizacji, zespołu przy uwzględnieniu indywidualnych celów jednostki.
• Teoria potrzeb Abrahama Maslowa.
• Dwukierunkowa teoria motywacji Frederika Hezberga.
• Teoria Davida Mcclallanda.
MODUŁ V Efektywność osobista i zespołowa:
• Zarządzanie sobą w czasie.
• Złodzieje czasu / diagnoza własnych złodziei czasu.
• Zdiagnozowanie swoich przydatnych i zgubnych nawyków.
• Wykorzystanie dobrych nawyków w celu podniesienia skuteczności osobistej.
• Siedem nawyków skutecznego działania – Stephen R. Covey.
• Priorytety zadań - Macierz Eisenhowera.
• Skuteczność działań - Zasada Pareto 80/20.
• Organizacja pracy – Metoda David Allen - Getting Thing Done.
MODUŁ VI Aserywność:
• Asertywny menedżer.
• Co to jest asertywność.
• Kiedy stosować asertywność i dlaczego ?
• Skuteczne stosowanie asertywności w codziennej pracy menadżera – wybrane sytuacje.
DZIEŃ III
MODUŁ VII Delegowanie i egzekwowanie zadań:
• Co, komu i dla czego warto delegować?
• Metoda SMART w delegowaniu obowiązków.
• Zasady delegowania.
• Bariery w delegowaniu.
• Błędy w delegowaniu.
• Proces delegowania .
• Model rozmowy delegującej.
MODUŁ VIII Rozwiązywanie konfliktów:
• Koło konfliktu Christopher W. Moore.
• Podstawy negocjacji – według W. Ury.
MODUŁ IX Wprowadzenie do zarządzania zmianą:
• Istota zmiany.
• Trójfazowy model Kurta Lewina.
• Faza I - Przygotowanie zmiany.
• Faza II - Wprowadzeni i realizacja zmiany.
• Faza III - Utrwalenie zmiany.
MODUŁ X Case Study
• Analiza wybranych sytuacji związanymi ze stanowiskiem pracy uczestnika szkolenia.
Trener, wykładowca posiadający 20 lat doświadczenia w zarządzaniu zasobami ludzkimi na różnych stanowiskach kierowniczych w instytucji publicznej oraz biznesu. W ostatnich latach wspiera prezesów, menedżerów, członków zespołów instytucji oraz firm z różnych branż w realizacji ich celów prywatnych i zawodowych poprzez szkolenia, coaching, mentoring, testy DiSC. Specjalizuje się w kompetencjach menedżerskich, kompetencjach miękkich, efektywności. Certyfikowany Trener Biznesu i Rozwoju Osobistego, Coach ACC ICF, DiSC Trainer & Facilitator, HR Business Partner, Specjalista ds. efektywności.