• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Tworzenie baz danych w MS Access. Poziom podstawowy

Program i karta zgłoszenia

 

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie Microsoft Access - program często używany do tworzenia i zarządzania relacyjnymi bazami danych. Jest to narzędzie, które pozwala użytkownikom przechowywać, organizować, analizować i raportować dane w strukturalny sposób. Podczas szkolenia z Microsoft Access uczestnicy będą mieli okazję nauczyć się z funkcji programu, które umożliwią im efektywne korzystanie z tej aplikacji.

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy na szkolenie z tworzenia baz danych z wykorzystaniem jednego z najbardziej popularnych narzędzi, jakim jest Microsoft Access. Uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób zaprojektować, tworzyć i wykorzystywać relacyjne bazy danych.

Zaprezentujemy krok po kroku tworzenie tabel do przechowywania danych, definiowanie relacji między tabelami, tworzenie zapytań do pobierania potrzebnych danych czy tworzenie formularzy do wprowadzania danych. Uczestnicy, tworząc w programie Access formularze, zbudują interfejs pozwalający na wprowadzanie i edycję danych, który będzie mógł być wykorzystany do zbierania informacji również przez osoby nie mające styczności z bazami danych. Projektując raporty będą mieli wpływ na sposób prezentowania wyników przekazywanych w wersji elektronicznej lub drukowanej.

Na szkolenie zapraszamy osoby, które nie miały do tej pory do czynienia z MS Access oraz osoby, które dopiero rozpoczynają pracę z tym narzędziem.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • poznanie wszechstronnego narzędzia, które może wspomagać pracę urzędnika poprzez przechowywanie danych, zarządzanie dokumentacją czy generowanie raportów,
  • oszczędność czasu na analizę danych poprzez automatyzację procesów generowania zestawień i raportów z wykorzystaniem MS Access,
  • poznanie narzędzia mogącego zastąpić bądź uzupełnić możliwości programu Excel i Word,
  • zmniejszenie wielkości plików przechowywanych na dyskach poprzez optymalizację sposobu przechowywania danych,
  • umiejętność transferu danych między programami w celu łatwiejszego wykonywania zadań
  • nabycie umiejętności projektowania i tworzenia formularzy w celu pobierania nowych informacji.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Interfejs MS Access.
  2. Podstawy tworzenia relacyjnych baz danych rodzaje baz danych, relacje, elementy relacyjnych baz danych.
  3. Tabele – tworzenie i optymalizacja miejsca przechowywania danych:
    • projektowanie i optymalizacja tabel
  4. Import danych ze źródeł zewnętrznych.
  5. Formularze jako element interfejsu bazy danych:
    • tworzenie formularza za pomocą autoformularza/kreatora/ręcznie.
  6. Kwerendy – wykorzystanie danych z wielu tabel.
    • wykorzystanie kwerend do zarządzania danymi, tworzenie kwerendy, edycja.
  7. Kwerendy funkcjonalne, grupujące, parametryczne jako narzędzia do przetwarzania i organizacji danych.
  8. Raporty – efektywne prezentowanie informacji:
    • tworzenie raportów za pomocą autoraportu/kreatora raportów, drukowanie raportów
  9. Eksportowanie danych.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby, które chcą zdobyć wiedzę w zakresie obsługi i podstaw projektowania relacyjnych baz danych MS Access w celu przeprowadzania analizy danych i generowania raportów, niekoniecznie dla informatyków.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener z wieloletnim doświadczeniem. Szkoleniowiec od 2001 roku (m.in. Microsoft, ECDL, ECCC, WEBMaster i inne). Opracował własny program szkoleniowy wynikający z doświadczenia z przeprowadzonych szkoleń oraz codziennym obcowaniem z narzędziami Microsoft. Podczas szkoleń przedstawia wiele metod rozwiązywania problemów w oparciu o przykładowe zadania, jakie wykonują kursanci. Współpracuje z wieloma ośrodkami szkoleniowymi. Prowadził szkolenia m.in. dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Zielonej Górze, IKEA Industry Poland, Tauron Polska Energia S.A., Polski Koncern Naftowy Orlen S.A., Budimex S.A., Wirtualna Polska Holding S.A., Fundacji „Integracja”.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 629 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 12 lipca 2023 r.