• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

E-doręczenia: zmiany z 12.07.2024 r. Nowe standardy, regulamin świadczenia usług PURDE i PUH oraz plany naprawcze i nowelizacyjne

Miejsce
Internet
Termin
15 listopada 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
449 zł

Zapraszamy na szkolenie dotyczące nowych zasad doręczeń elektronicznych wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych i ich wpływowi na postępowanie administracyjne w administracji publicznej.

Ważne informacje o szkoleniu
  • 1 stycznia 2025 r. to nowy termin, od którego stosowanie e-Doręczeń stanie się obowiązkowe dla większości podmiotów publicznych. Wynika on z wydanego 12.07.2024 r. komunikatu Ministra Cyfryzacji. Z początkiem 2025 r. liczna grupa podmiotów publicznych będzie zobowiązana uwzględniać e-Doręczenie przy doręczaniu korespondencji wymagającej uzyskania dowodu nadania lub odbioru.
  • Ministerstwo przygotowuje plan naprawczy. Ma on wprowadzić okres przejściowy zrównujący doręczenia papierowe, doręczenia za pośrednictwem ePUAPU i doręczenia na adres do e-Doręczeń.
  • Trwają prace nad kolejną nowelizacją ustawy o doręczeniach elektronicznych. Nie bez znaczenia jest też nowelizacja uchwalona w dniu 12.12.2023 r.
  • Ministerstwo Cyfryzacji już wprowadziło zmiany do standardu publicznej usługi e-Doręczeń. Zmianie uległ też Regulamin świadczenia PURDE i PUH. Przełoży się to na praktyczne aspekty doręczania korespondencji, takie jak możliwość nadawania przesyłek masowych, limity wiadomości czy ustalanie momentu skutku doręczenia.
  • Tak duża liczba zmian dokonanych i zapowiadanych rodzi liczne pytania dla  podmiotów, które prowadzą postępowania administracyjne bądź postępowania podatkowe, a dotyczące tego jak doręczać korespondencję?
  • Podczas zajęć przyjrzymy się dokonanym i zapowiadanym zmianom oraz postaramy się wyjaśnić, jak wpływają one na działalność podmiotów publicznych.
  • Proponowane zajęcia pomogą Państwu przygotować się do stosowania e-Doręczeń, a także wypracować optymalne dla Państwa jednostki rozwiązania.

Uwaga program będzie realizowany na podstawie aktualnych przepisów prawnych, obowiązujących na dzień realizacji szkolenia.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • W przystępny sposób zdobędziesz, zaktualizujesz i usystematyzujesz informacje dotyczące nowego sposobu doręczania korespondencji.
  • Dowiesz się, czego dotyczą zmiany przepisów w zakresie e-Doręczeń z 12 grudnia 2023 r. i jakie to ma  Znaczenie dla JST.
  • Zapoznasz się ze zmienionym w lipcu 2024 r. harmonogramem obowiązku korzystania z e-Doręczeń  od 1 stycznia 2025 r. – kogo dotyczy, a kogo nie?
  • Dowiesz się, jaki wpływ na postępowania prowadzone w trybie KPA lub OP ma nowelizacja ustawy o doręczeniach elektronicznych z 12 grudnia 2023 r.
  • Dowiesz się, w jakim kierunku zmierzają planowane zmiany w zakresie e-Doręczeń i co zakłada Plan naprawczy.
  • Dowiesz się, jakie nowe funkcjonalności przynosi zmiana standardu publicznej usługi e-Doręczeń i czy nowy standard pozwoli na masową wysyłkę pism.
  • Dowiesz się, jakie zmiany wynikają z nowego Regulaminu świadczenia PURDE i PUH.
  • Poznasz stanowiska dotyczące wątpliwości zgłaszanych przez podmioty publiczne na etapie przygotowywania się do wdrożenia e- doręczeń, w tym dotyczące statusu samorządowych jednostek budżetowych (np. gminnych szkół, przedszkoli, GOPS-ów), wnioskowania o adres do doręczeń elektronicznych itp.
  • Zdobędziesz praktyczną wiedzę niezbędną do włączenia jednostki do Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych, w tym uzyskania adresu do doręczeń elektronicznych (ADE), założenia skrzynki doręczeń (SD), wyznaczenia administratora skrzynki doręczeń (ASD), obsługi systemu e-Doręczeń, stosowania PURDE i PUH.
  • Zrozumiesz czym są e-Doręczenia (i jego postacie – PURDE i PUH) i co je różni od EPUAP-u i poczty elektronicznej.
zwiń
rozwiń
Program

I. Zmiany w regulacjach prawnych dotyczących e-Doręczeń:
1. Ustawa z 12 grudnia 2023 r. o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 2699). 
2. Komunikat Ministra Cyfryzacji z 12 lipca 2024 r. zmieniający komunikat w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego w ruchu transgranicznym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1078).
3. Czego dotyczą zmiany przepisów w zakresie e-Doręczeń? 
4. Nowy harmonogram stosowania e-Doręczeń.
5. Kogo dotyczy nowa data – 1 stycznia 2025 r.? Czy ta data zrównuje terminowo obowiązek stosowania PURDE i PUH?
6. Dla kogo terminy w zakresie e-Doręczeń pozostają niezmienione?
7. Jak nowy harmonogram wpływa na sytuację:
a. podmiotów publicznych,
b. podmiotów niepublicznych wpisanych do KRS, 
c. przedsiębiorców wpisanych do CEiDG, 
d. osób wykonujących zawody zaufania publicznego?
8. Na czym polega zmiana w zakresie „okresu przejściowego” dotyczącego e-Doręczeń z 12.12.2023 r. w zestawieniu z nowym komunikatem Ministra?
9. „Nowy okres przejściowy” z 12.12.2023 r. a KPA i OP.
10. Do doręczania przez kogo i do kogo się odnosi się ww. „nowy okres przejściowy”?
11. Jakie przepisy w zakresie doręczeń należy stosować w „nowym okresie przejściowym” przy doręczaniu do podmiotów publicznych, a jakie w przypadku doręczania do podmiotów niepublicznych?
12. Posiadanie adresu do doręczeń elektronicznych a stosowanie „nowych” bądź „starych” przepisów dotyczących doręczeń w postępowaniu podatkowym i postępowaniu administracyjnym w świetle zmiany  12.12.2023 r.
13. Czy podmiot publiczny, który utworzył adres do doręczeń elektronicznych przed datą wskazaną w harmonogramie (np. 1 stycznia 2025 r. dla JST) musi już teraz wysyłać korespondencję poprzez e-Doręczenia? A co z odbieraniem korespondencji?
14. Czy podmiot publiczny, który aktywował adres do doręczeń elektronicznych przed datą wskazaną w harmonogramie (np. 1 stycznia 2025 r. dla JST) musi już teraz wysyłać korespondencję poprzez e-Doręczenia? A jak aktywacja wpływa na odbieranie korespondencji? Czy ma tu znaczenie, kto jest adresatem?
15. Co z postępowaniami wszczętymi przed 19 grudnia 2023 r. (będącymi w toku)? 
16. E-Doręczenia a EPUAP.
17. Założenia Planu naprawczego.
18. Założenia „małej nowelizacji” i „dużej nowelizacji” – czyli czego się spodziewać?
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie adresowane jest do pracowników jednostek sektora finansów publicznych, sfery samorządowej i rządowej, którzy przygotowują pisma, w szczególności wydają decyzje w postępowaniach administracyjnych lub podatkowych lub są odpowiedzialni za obieg korespondencji, zajmują stanowiska kierowników wydziałów bądź jednostek czy też sekretarzy gmin, a także w ogólności urzędów gmin, powiatów, starostw, samorządowych zakładów budżetowych, SPZOZ-ów, uczelni publicznych, instytucji kultury, uczelni publicznych, organów administracji rządowej i obsługujących je jednostek budżetowych. W perspektywie e-Doręczenia nie ominą też spółek komunalnych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, praktyk, doświadczony trener prowadzący szkolenia dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, przeszkoliła setki pracowników sektora publicznego, przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń z zakresu doręczeń elektronicznych, tematyką doręczeń elektronicznych zajmuje się od 2020 r., uczestniczy w obsłudze prawnej podmiotów z sektora finansów publicznych, specjalizuje się w prawie zamówień publicznych i prawie cywilnym, posiada bogate doświadczenie w dochodzeniu wierzytelności cywilnoprawnych, posiada certyfikat ukończenia kursu zorganizowanego przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 12 listopada 2024 r.