• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zarządcze, organizacyjne i podatkowe aspekty prowadzenia działalności kulturalnej

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści

Zajęcia mają w sposób praktyczny wskazać na zagadnienia dotyczące kontroli zarządczej, organizacyjnej oraz podatkowej, w tym zagadnienia dotyczące sposobu identyfikowania, analizowania i dokumentowania ryzyk w instytucjach kultury.
Obszerny materiał, który został dla Państwa przygotowany z tej tematyki wraz ze wzorcową dokumentacją, wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
Uczestnicy otrzymają: Dokumentację Kontroli Zarządczej - przykładowe zarządzenia, instrukcje, w tym dotyczące polityki rachunkowości, obiegu dokumentów, majątku, inwentaryzacji oraz identyfikacji ryzyk.

zwiń
rozwiń
Program

I. Kontrola Zarządcza:
1. Pojęcia i poziomy funkcjonowania kontroli zarządczej w sektorze finansów publicznych- Instytucji kultury.
2. Standardy kontroli zarządczej - cel i ich charakter.
3. Obszary kontroli zarządczej.
4. Mechanizmy kontroli jako odpowiedź na konkretne ryzyko:

• Dokumentowanie systemu kontroli zarządczej.
• Sprawność nadzoru.
• Ciągłość działalności.
• Ochrona zasobów.
• Szczegółowe mechanizmy kontroli.
5. Procedury kontroli zarządczej i technika ich tworzenia; zagadnienia praktyczne.
6. Przepisy wewnętrzne, zarządzenia, instrukcje, powierzenia uprawnień - ich rola w kontroli zarządczej oraz wzory dokumentacji.
7. Obszary w zakresie zarządzania ryzykiem (wzory zarządzeń i wzory dokumentacji):

• Identyfikacja ryzyka.
• Analiza ryzyka.
• Reakcja na ryzyko.
8. Rola dyrektora, głównego księgowego oraz pracowników instytucji kultury w zakresie kontroli zarządczej; odpowiedzialność dyscyplinarna.
II. Instytucje Kultury- po zmianach - wybrane zagadnienia:
1. Organizacja działalności instytucji kultury
- dopuszczalna prawem ingerencja organizatora.
2. Regulamin organizacyjny – jako obowiązkowy akt prawny wewnętrznego zarządzania instytucją kultury.
3. Zatrudnianie i wynagradzanie oraz inne czynności z zakresu prawa pracy dotyczące dyrektora, z-cy dyrektora, głównego księgowego i pracowników instytucji kultury – aktualny stan prawny w tym zakresie - niebezpieczeństwa błędnych ustaleń.
4. Regulamin wynagradzania - szczegółowe omówienie zasad zatrudniania i ustalania wynagrodzenia w tym zakresie - nie warunki ale prawa dotyczące pracy i płacy pracowników Instytucji Kultury.
5. Problemy z - COVID-19 – wsparcie dla Instytucji Kultury.
6. Środki trwałe wysoko i nisko cenne, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe w budowie (Inwestycje)
- źródła ich finansowania oraz ujęcie i ich ewidencja do 10 tys. i powyżej 10 tys.( w tym: umorzenie i amortyzacja ) - po zmianach.
7. CIT -8 i CIT- 8 /0 za 2019r.
8. Rozliczanie podatku VAT proporcją i pre-proporcją - Korekty odliczeń (wypełnione przykłady):
Roczna. 5-letnia. 10-letnia.
9. Konsultacje.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Dyrektorzy, Główni księgowi oraz Pracownicy Wydziałów Kultury Urzędów.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wykładowca wyższych uczelni, wieloletni praktyk administracji skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek, autor i współautor pozycji książkowych, w tym: na temat dokumentacji wewnętrznej w instytucjach kultury oraz wielu publikacji o tematyce rachunkowej, podatkowej, finansów publicznych. Jest znanym i cenionym szkoleniowcem z zakresu tematyki podatkowej, finansów publicznych i rachunkowości, szkoląca zarówno pracowników sektora finansów publicznych (RIO, NIK, Ministerstwa i innych ważnych Urzędów państwowych i samorządowych). Nawiązuje doskonały kontakt z uczestnikami.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena:
265 zł netto/os.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

Zgłoszenia:
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@frdl.org.pl, faksem lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl do 9 września 2020 r.
UWAGA LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!