• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Praca Rady Gminy i Powiatu oraz Biura Rady w sytuacji kryzysowej, w tym w sytuacji zagrożenia epidemicznego

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści

W dniu 17 października 2020r. weszły w życie kolejne zmiany Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Przepisy te odnoszą się również w wielu aspektach do funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego i ich organów oraz mają wpływ na zadania i organizację pracy samorządów. Skłania to do ponownego rozważenia możliwości organizacji, w obecnym stanie prawnym, sesji organów stanowiących j.s.t., a także działania tych organów i ich komisji oraz komórek je obsługujących. W ramach szkolenia chcemy przybliżyć Państwu problematykę działalności samorządów w świetle przedmiotowego rozporządzenia i jego nowelizacji.

zwiń
rozwiń
Program
  1. Zmiana modelu funkcjonowania urzędów jst:
    • zawieszenie bezpośredniej obsługi klientów,
    • udostępnianie dokumentów Rady,
    • odbieranie przesyłek pocztowych,
    • kontakty z radnymi.
  2. Zmiana modelu funkcjonowania organów stanowiących jst:
    • sesje rad i posiedzenia komisji przeprowadzać zgodnie z planem czy odwoływać,
    • odbywanie w sali sesyjnej czy w wersji online,
    • sesje rad i posiedzenia komisji z udziałem czy bez udziału publiczności,
    • prawo do ochrony życia i zdrowia ważniejsze od prawa do udziału w sesji (wypłacać czy nie wypłacać diety za nieobecności związane, np. z kwarantanną).
  3. Uczestnictwo innych osób w sesji.
  4. Załatwianie spraw administracyjnych w czasach epidemii; Ograniczeniu działalności instytucji samorządowych oraz samego urzędu (praca zdalna i rotacyjna):
    • dostarczenie przesyłek listowych przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej zwanej dalej „przesyłką hybrydową”
  5. Polecenia wydawane wobec jst przez wojewodę.
  6. Wyłączenia wydatków na COVID-19 z reguły zrównoważenia strony bieżącej budżetu samorządowego.
  7. Status prawny i zadania przewodniczącego rady: wykonywanie prac przygotowawczych i organizacyjnych związanych z sesjami Rady i posiedzeniami Komisji.
  8. Status prawny i zadania i zadania przewodniczących komisji i radnych.
  9. Współpraca pracowników biura rady z przewodniczącym rady, przewodniczącymi komisji i radnymi.
  10. Organizacja biura rady i jego pracy, w tym w okresie pandemii:
    • obsługa kancelaryjna,
    • obsługa organizacyjna,
    • obsługa formalno-prawna.
  11. Podsumowanie i dyskusja.
zwiń
rozwiń
Adresaci

wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast, starostowie, sekretarze jst, przewodniczący rad gmin (powiatów), przewodniczący komisji rady, pracownicy obsługujący biura rad.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Dr prawa, specjalność: prawo administracyjne i finanse publiczne. Ekspert w zakresie ustroju i zadań jednostek samorządu terytorialnego (certyfikat MSWiA), trener zamówień publicznych, licencjonowany zarządca nieruchomości, członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze. Od wielu lat współpracuje, jako szkoleniowiec z jednostkami samorządu terytorialnego na terenie całego kraju.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena:
295 zł netto/os. 
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

Zgłoszenia: 
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@frdl.org.pl lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl do 1 grudnia 2020 r.
UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!