• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Postępowanie ze zbędnymi, zużytymi oraz uszkodzonymi składnikami majątku, stanowiącego wyposażenie jsfp

Program i karta zgłoszenia

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Skarbników. Zajęcia online.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze wraz z Zarządem Forum Skarbników zaprasza Państwa do współtworzenia Forum Skarbników i udziału w najbliższej sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum!

Przedmiot sesji konsultacyjno-szkoleniowej

Przedmiotem sesji szkoleniowo-konsultacyjnej będzie omówienie rachunkowych i prawnych zasad gospodarowania rzeczowymi składnikami majątku ruchomego oraz odpowiedzialność kierownika za gospodarowanie majątkiem jednostki.

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Zasady gospodarowania rzeczowymi składnikami majątku ruchomego jednostek samorządowego sektora finansów publicznych.
2. Problematyka wewnętrznych regulacji dot. gospodarowania majątkiem ruchomym w samorządowych jednostkach i powiązanie ich z zasadami wynikające z zarządzania mieniem przez organ stanowiący i wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego (kompatybilność regulacji, „polityka rachunkowości”, obieg dokumentów finansowo-księgowych, podział obowiązków między pionem administracyjno-gospodarczym i księgowością).
3. Prawne zasady odpowiedzialności kierownika za gospodarowanie majątkiem jednostki.
4. Rodzaj i podstawy prawne odpowiedzialności pracowników za mienie powierzone i wykorzystywane przy wykonywaniu obowiązków służbowych – sposoby powierzania i rozliczania, w tym odpowiedzialność materialna.
5. Szczególne zadania jednostek prowadzących wspólną obsługę – CUW, ZEAS, urząd gminy.
6. Konieczność przeprowadzania okresowej, w tym przed inwentaryzacyjnej oceny stanu technicznego i przydatności składników majątkowych do prowadzonej działalności statutowej jednostki, wyeliminowanie składników zbędnych i niewykorzystywanych przez jednostkę oraz zepsutych stanowiących zagrożenie bezpieczeństwa dla użytkowników.
7. Szczególne zasady postępowania z rzeczami przyjętymi przez biuro rzeczy znalezionych (powiaty).
8. Komisja kwalifikacyjna, komisja likwidacyjna, komisja wspólna – powołanie, zasady działania, obieg dokumentacji.
9. Procedura kwalifikacji składników do zbędnych i zużytych – opinia rzeczoznawcy, czy zawsze jest konieczna?
10. Zasady ustalenia wartości składników majątkowych: stopień zużycia, wartość godziwa. Wartość zakupu, wartość księgowa, wartość rynkowa, wartość godziwa, wartość oferowana.
11. Sprzedaż zbędnych składników znacznej wartości-przetarg, zaproszenie do rokowań, aukcja, sprzedaż w trybie ofertowym.
12. Darowizna między samorządowymi jednostkami: wniosek, protokół zdawczo- odbiorczy, obieg dokumentów finansowo – księgowych.
13. Nieodpłatne przekazanie dla podmiotów nie publicznych w tym fundacji. organizacji charytatywnych, stowarzyszeń itp.
14. Sprzedaż dla pracowników i radnych.
15. Likwidacja jako ostateczny proces zagospodarowywania wg hierarchii określonej w ustawie o odpadach.
16. Szczególny tryb likwidacji sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz wyposażenia, stanowiącego odpady.
17. Sposób ujmowania likwidacji, sprzedaży, darowizny w księgach rachunkowych i ewidencji.
18. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
19. Wzory procedur.

zwiń
rozwiń
Prezentowane spotkanie realizowane jest w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Skarbników

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami jst zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

Szczegółowe informacje dotyczące Forum znajdujące się w serwisie www FRDL w zakładce Fora - Forum Skarbników.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, ekonomista, specjalista i praktyk z zakresu prawa samorządowego, rachunkowości i finans. publ., w tym audytu, kontroli zarządczej i inwentaryzacji. Doświadczony trener i wykładowca (ponad 30 lat pracy w sektorze finansów samorządowych).

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Wirtualna sesja konsultacyjno-szkoleniowa prowadzona i realizowana na żywo za pomocą platformy Zoom, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym sesję a uczestnikami.

Cena udziału: 319 PLN dla osoby nie zrzeszonej w Forum/w przypadku członka Forum wynosi 200 PLN

Cena obejmuje: Udział w profesjonalnej sesji konsultacyjno-szkoleniowej, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, możliwość konsultacji z trenerem.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia
na www.frdl.mazowsze.pl lub mailem na adres szkolenia@frdl.org.pl do 21 lipca 2022 r