• Poznanie przykładowych realizacji w zapewnieniu dostępności architektonicznej wraz z informacją na temat rekomendowanych sprzętów, wymaganej specyfikacji, niezwykle pomocnych w przygotowaniu zamówień ofertowych.
• Przedstawienie zasad tworzenia tekstu ETR o działalności urzędu (obowiązek wynikający z ustawy) wraz z przykładem gotowym do wdrożenia.
• Analiza przykładowych procedur i dostosowanie ich do specyfiki urzędu np. procedury ewakuacji, obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, procedury dostępności w procesie rekrutacji i zatrudnienia i inne.
• Usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu wdrażania konkretnych rozwiązań w dostępności. Uczestnicy nauczą się jak wybrać sprzęty zapewniające dostępność, jakiej specyfikacji wymagać przy zakupie np.: pętli indukcyjnej, oznaczeń dla osób z niepełnosprawnością wzroku, jaki powinien być plan tyflograficzny, jaką specyfikację powinny posiadać sprzęty do ewakuacji, jakie piktogramy warto wprowadzić itp. - tylko praktyczne informacje.
• Poznanie specyfikacji, jaka powinna być umieszczać w zapytaniach ofertowych, zamówieniach publicznych, przetargach, aby oferenci zapewniali dostępność w realizowanych działaniach – tylko praktyczne, sprawdzone zapisy.
• Przedstawienie konkretnych przykładów działań na rzecz poprawy dostępności, które powinny być w planie, możliwe do wykorzystania w jego aktualizacji.
• Wymiana doświadczeń i możliwość zadawania pytań ekspertom w dziedzinie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.
• Uczestnicy poznają konkretne procedury, jakie powinny posiadać jednostki np. procedura ewakuacji, obsługi osób ze szczególnymi potrzebami oraz uzyskają informacje, jakie zarządzenia warto wprowadzić, by zapewnić dostępność zgodną z przepisami.
• Podczas części warsztatowej omówimy konkretne problemy, wskazując rozwiązania, o które uczestnicy będą mogli zapytać. Ponadto będą mogli omówić własne wyzwania w w/w zakresie oraz problemy, jakie aktualnie rozwiązują.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa