• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Inwentaryzacja 2020 w dobie pandemii koronawirusa

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści
  • zaprezentowanie przykładowej dokumentacji dotyczącej inwentaryzacji oraz czynności niezbędnych w celu prawidłowego przygotowania, przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji,
  • omówienie kwestii związanych z możliwością dokonania jednorazowego odpisu amortyzacyjnego od środków trwałych, w tym nabytych do walki z koronawirusem,
  • wskazanie zasad ujmowania wyników inwentaryzacji w księgach rachunkowych i postępowania w nietypowych sytuacjach problemowych,
  • zapoznanie z częstotliwością i terminami inwentaryzacji,
  • ugruntowanie wiedzy w zakresie zasad organizacji i dokumentacji inwentaryzacji, podziału kompetencji, zakresu obowiązków osób odpowiedzialnychoraz etapów przeprowadzania czynności inwentaryzacyjnych,
  • otrzymanie wzorów niezbędnych do przeprowadzenia inwentaryzacji, w tym: przykładowych druków, księgowań i propozycji stosowanych rozwiązań w omawianym zakresie,
  • umożliwienie identyfikacji podstawowych błędów popełnianych na poszczególnych etapach inwentaryzacji oraz poznanie sposobów ich zapobiegania i rozwiązywania,
  • zdobycie praktycznych podpowiedzi i wskazówek od eksperta, w celu prawidłowego przeprowadzania inwentaryzacji, uniknięcia nieprawidłowości, zarówno w bieżącej pracy, jak i w przypadku kontroli.
zwiń
rozwiń
Program

1. Podstawy prawne. 
2. Istota, cel i zakres inwentaryzacji, w tym omówienie sytuacji problemowych w obliczu pandemii koronawirusa.
3. Metody przeprowadzania inwentaryzacji:

• spis z natury,
• uzgadnianie sald,
• weryfikacja sald.
4. Terminy i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji.
5. Teren strzeżony.
6. Rodzaje inwentaryzacji - pełna, ciągła, kontrolna, okresowa, zdawczo-odbiorcza.
7. Wymóg porównania zasobu nieruchomości.
8. Organizacja inwentaryzacji – obowiązkowe czynności, jakie należy wykonać przed, w trakcie oraz po inwentaryzacji, w tym:

• opracowanie planu i harmonogramu inwentaryzacji,
• wydanie zarządzenia w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji,
• powołanie przewodniczącego oraz członków komisji inwentaryzacyjnej – powierzenie obowiązków przewodniczącemu jak i członkom komisji inwentaryzacyjnej oraz zespołów spisowych,
• szkolenie członków komisji inwentaryzacyjnej,
• spis z natury – praktyczne wskazówki,
• właściwe wypełnianie arkuszy spisu z natury,
• zasady i odpowiedzialność w zakresie podmiotowym i przedmiotowym przy potwierdzaniu sald,
• podstawowe czynności i dokumentacja w inwentaryzacji metodą weryfikacji,
• znakowanie składników majątkowych oraz pól spisowych,
• dokumentowanie czynności inwentaryzacyjnych na poszczególnych etapach,
• protokół różnic inwentaryzacyjnych,
• końcowe wnioski i rekomendacje,
• kontrola i nadzór.
9. Inwentaryzacja kasy.
10. Inwentaryzacja wartości niematerialnych i prawnych.
11. Inwentaryzacja druków ścisłego zarachowania.
12. Inwentaryzacja zbiorów bibliotecznych.
13. Ujmowanie różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych oraz zasady dokonywania kompensat.
14. Najczęściej popełniane błędy przy przeprowadzaniu inwentaryzacji.
15. Odpowiedzialność za zaniechanie przeprowadzenia lub rozliczenia inwentaryzacji albo przeprowadzenie lub rozliczenie inwentaryzacji w sposób niezgodny z aktualnie obowiązującymi przepisami.
Odpowiedzialność kierownika jednostki, głównego księgowego oraz pracowników merytorycznych.
16. Przykładowe zarządzenie w sprawie inwentaryzacji.
17. Dyskusja.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Skarbnicy, kierownicy, główni księgowi oraz pracownicy służb finansowych jst oraz pracownicy merytoryczni odpowiedzialni w zakresie nabywania i zbywania składników majątkowych, znakowania, opisywania i ewidencjonowania źródłowych dokumentów księgowych, a także gospodarowania, inwentaryzowania i dokonywania rozliczeń.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekonomistka, pedagog, absolwentka Międzynarodowego Studium Doktoranckiego „Orgmasz” w Warszawie, specjalistka z zakresu finansów publicznych, długoletnia księgowa w jst. Autorka artykułów i trener w dziedzinie finansów publicznych oraz rachunkowości. Wykładowca na uczelni wyższej. Praktyk, który dzięki swemu wieloletniemu doświadczeniu przekazuje sprawdzone metody w pracy służb księgowych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena:
285 zł netto/os.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

Zgłoszenia:
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@frdl.org.pl, faksem lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl do 13 listopada 2020 r. UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!