• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Dostęp do informacji publicznej - odmowa prawa do informacji publicznej. Praktyczne wskazówki - spotkanie online

online
Program i karta zgłoszenia

 

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy. Zajęcia w formule hybrydowej - stacjonarnej, lub online do wyboru.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza Państwa do współtworzenia Forum Sekretarzy. Zapraszamy do udziału w najbliższej sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum. Zachęcamy Państwa do udziału w spotkaniu oraz do zrzeszenia się w Forum!

Przedmiot sesji konsultacyjno-szkoleniowej

• Celem najbliższej sesji Forum jest przekazanie informacji na temat zasad udostępniania informacji publicznej i aktualnego orzecznictwa sądowego, praktyczne omówienie ograniczeń dotyczących udostępniania – szczególnie w kontekście danych osobowych, prywatność osoby fizycznej, tajemnicy przedsiębiorstwa, a także odmowy prawa do informacji publicznej.
• Podczas spotkania omówimy w praktyce jak poradzić sobie z „wykorzystywaniem” prawa do informacji publicznej w celach prywatnych, indywidualnych, czy gospodarczych, odpowiemy na pytanie czy radny lub instytucja publiczna są podmiotami uprawnionymi od realizacji tego prawa.

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Pojęcie informacji publicznej, a informacji przetworzonej.
2. Prawo do prywatności a realizacja prawa do informacji publicznej.
3. Wyłączenie dotyczące ochrony prywatności, a pełnione funkcje publiczne.
4. Ochrona danych osobowych a ograniczenie prawa od informacji.
5. Metody anonimizacji informacji oraz najczęściej popełnianych błędów przy anonizmizacji.
6. Tajemnica przedsiębiorcy jako podstawa ograniczenia prawa do informacji - analiza praktycznych przypadków.
7. Wyjaśnienie pojęć celu prywatnego, indywidualnego, czy gospodarczego.
8. Radny, instytucja publiczna jako podmiot uprawniony - odpowiedź na pytanie z praktycznym wyjaśnieniem w oparciu o aktualne orzecznictwo.
9. Poprawność decyzji odmawiającej prawa do informacji publicznej.

zwiń
rozwiń
Prezentowane spotkanie realizowane jest w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami jst zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

Szczegółowe informacje dotyczące Forum znajdujące się w serwisie www FRDL w zakładce Forum Sekretarzy

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, inspektor ochrony danych osobowych w sektorze publicznym, posiada podwójny dyplom magistra: z administracji publicznej oraz z prawa. Tytuł doktora nauk prawnych obroniła w katedrze prawa administracyjnego. Rozprawę doktorską napisała nt. „Ograniczenia prawa do informacji w administracji publicznej w Polsce”. Specjalizuje się w prawie ochrony danych osobowych, dostępie do informacji publicznej, postępowaniu administracyjnym, ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, prawie własności intelektualnej oraz prawie samorządowym. Od lat współpracuje z sektorem publicznym w zakresie obsługi i doradztwa prawnego, a także jako iodo. Obecnie obsługuje głównie jednostki publiczne w zakresie obsługi prawnej, ochrony danych osobowych. Ekspert Związku Województw RP. Jest inicjatorem dotyczącym powstania Kodeksu postępowania z danymi osobowymi w jednostkach samorządu terytorialnego a także jako inicjator prowadzi spotkania zespołu Koordynatorów ds. Ochrony Danych powstałego przy Związku Województw.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Sesja konsultacyjno-szkoleniowa będzie prowadzona i realizowana online.

Koszt udziału w spotkaniu stacjonarnym wynosi 339 PLN w Forum/w przypadku członka Forum wynosi 200 PLN.

Cena obejmuje: Udział w profesjonalnej sesji konsultacyjno-szkoleniowej, materiały szkoleniowe w wersji papierowej, możliwość konsultacji z trenerem i uczestnikami sesji.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl lub mailem na adres szkolenia@frdl.org.pl do 17 kwietnia 2023 r.