• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Analiza dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w jednostkach samorządu terytorialnego a przygotowanie planu działania na rzecz dostępności

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami

Cele i korzyści
  • Omówienie problematyki dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w kontekście do przygotowania i realizacji planu działania na rzecz dostępności.
  • Nabycie kompetencji służących realizacji wymogu dotyczącego zapewnienia, jako administracja publiczna, dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w świetle przepisów ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  • Przedstawienie zagadnień dotyczących minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez podmiot publiczny poprzez projektowanie, usprawnienie i dostęp alternatywny.
  • Analiza stanu dostępności, poprzez wskazanie pytań audytowych z zakresu dostępności architektonicznej oraz dostępności komunikacyjno-informacyjnej.
  • Omówienie kwestii dotyczących przygotowania i koordynacji wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  • Analiza problematyki raportów o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  • Zdobycie praktycznych podpowiedzi, porad i wskazówek od eksperta, wymiany doświadczeń z w celu prawidłowego wykonywania zadań wynikających ze stosowania ustawy, uniknięcia nieprawidłowości.
zwiń
rozwiń
Program

1. Zapewnianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez uniwersalne projektowanie, racjonalne usprawnienie i dostęp alternatywny. Omówienie pojęć.
2. Dostępność architektoniczna- analiza stanu dostępności (pytania audytowe):

• stanowiska parkingowe (lokalizacja, nawierzchnia, oznakowanie, dostęp z chodnika, wymiary),
• strefa wejścia do budynku, domofony,
• poruszanie się po budynku – orientacja i informacja: system odnajdowania drogi, tyflografika, pętle indukcyjne, symbole graficzne, piktogramy, informacja tekstowa, oznaczenia nawierzchni;
• komunikacja pozioma budynku: ciągi komunikacyjne, korytarz, miejsca odpoczynku,
• komunikacja pionowa budynków: schody, pochylnie, dźwigi osobowe-windy, platformy,
• bezpieczeństwo pożarowe-ewakuacja,
• wnętrza: toalety, biura obsługi klienta, recepcje, pomieszczenia higieniczno-sanitarne- toalety, pokoje.
3. Dostępność komunikacyjno-informacyjna:
• obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się,
• instalacja urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących,
• zapewnienie na stronie internetowej danego podmiotu informacji o zakresie jego działalności:
o w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo,
o nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania,
• zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku.
4. Napisy w multimediach.
5. Opisy alternatywne.
6. Audiodeskrypcja.
7. Tłumacz PJM.
8. Koordynator ds. dostępności, zespoły ds. dostępności.
9. Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
10. Raporty o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
11. Informowanie podmiotu publicznego o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
12. Wniosek ozapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
13. Skarga na brak dostępności.

14. Dyskusja i dobre praktyki w celu zapewnienia dostępności.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra kierownicza administracji publicznej, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek podległych, sekretarze, administratorzy BIP-ów i serwisów informacyjnych, pracownicy odpowiedzialni za wdrożenie i realizację przepisów dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, koordynatorzy ds. dostępności, audytorzy wewnętrzni, osoby, które zostaną powołane lub chcą się ubiegać o stanowisko koordynatora ds. dostępności.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Praktyk, radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych. Doświadczona trener, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena:
295 zł netto. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

Zgłoszenia:
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@frdl.org.pl, lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl do 13 listopada 2020r.
UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!