• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Skuteczna komunikacja społeczna

online
Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Zapraszamy Państwa na dedykowanie przedstawicielom kadry zarządzającej szkolenie, którego przedmiotem będzie skuteczna komunikacja.

 

Ważne informacje o szkoleniu

Na czym polega skuteczna komunikacja? Prosta definicja mówi, że to dokładne spotkanie się intencji nadawcy z interpretacją odbiorcy. Jednak w rzeczywistości komunikacja jest zjawiskiem cyrkularnym i dynamicznym. Każdy z nas jest jednocześnie zarówno nadawcą jaki odbiorcą. Dodatkowo nawzajem na siebie wpływamy. Nie mam również możliwości komunikowania się bez kontekstu jakie tworzą nasze relacje. Jak donoszą wyniki wielu badań, to co nas najbardziej uszczęśliwia to satysfakcjonujące relacje zarówno w rodzinie jaki w pracy. I tak samo wiele badań donosi, że to co nas najbardziej unieszczęśliwia to niezdrowe relacje z innymi ludźmi. Komunikacja społeczna jest kluczowym narzędziem, który pozwolą budować nasze relacje z innymi ludźmi. Jednocześnie to sposób komunikowania jest również miernikiem jakości relacji. Współcześnie stało się to już koniecznością by być wyposażonym w skuteczne narzędzia komunikacji, ułatwiające realizacje wraz z zespołem postawionych celów, tworzenie warunków współpracy. Jak zatem skutecznie się komunikować by osiągnąć sukces w budowaniu realizacji? Zapraszamy Państwa do udziału w warsztacie podczas którego uczestnicy poznają narzędzia i metody komunikacji.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

- Jak efektywnie wykorzystać narzędzia komunikacji do budowania warunków współpracy w sferze zawodowej i społecznej.
- Jak komunikować się z ludźmi by uzyskać ich pomoc w realizacji swoich zamierzeń, zaspakajać swoje potrzeby.
- Jak komunikować się, by przekonać kogoś do swojego punktu widzenia, czuć się zrozumianym, by nie eskalować niepotrzebnie konfliktów.
• Korzyści dla uczestników:
- Zdobycie wiedzy o podstawowych umiejętnościach przekonywania innych osób.
- Możliwość poznania skutecznych sposobów rozwiązywania sporów, konfliktów.
- Zwiększenie umiejętności budowania satysfakcjonujących relacji.
- Poznanie własnych nawyków i blokad komunikacyjnych.
- Lepsze kompetencje społeczne takie, jak zarządzanie emocjami, empatią.

zwiń
rozwiń
Program

1. Znaczenie komunikacji w naszym życiu:
a) Zasady komunikacji, czyli jak się komunikować by być słuchanym i tworzyć pozytywne nastawienie.
b) Nawyki i schematy komunikowania się.
c) Zasady komunikacji Paula Watzlavika.
d) Sposoby i nośniki przekazywania informacji: komunikacja bezpośrednia vs rozmowa telefoniczna lub mailowa.
e) Mowa ciała: mity i fakty
f) Spójność wszystkich komunikatów ( gesty, postawa, mimika
2. Aktywne słuchanie w komunikacji:
a) Techniki zadawania pytań.
b) Parafraza: jak skutecznie ją stosować.
c) Asertywne schematy aktywnego słuchania.
d) Komunikat Ja w odróżnieniu od komunikatu TY.
3. Dlaczego warto, a nie łatwo być asertywnym:
a) Asertywność definicja, korzyści ze stosowania asertywności.
b) Jakie mamy naturalne bariery w stosowaniu technik asertywności.
c) Możliwe postawy w relacjach z innymi ludźmi- uległa, agresywna, manipulacyjna, asertywna.
d) Pozycje Harrisa, co jest pierwsze Poczucie własnej wartości czy Postawa Asertywna.
e) Jak radzić sobie z krytyką innych.
4. Skuteczne techniki komunikacji sprzyjające tworzeniu satysfakcjonujących relacji:
a) Asertywne odmowy, skuteczne mówienie NIE.
b) Konstruktywne przyjęcie czyjeś opinii.
c) Wyrażanie swoich opinii, czyli język JA w obronie poczucia wartości rozmówcy.
d) FUKO- czyli konstruktywne przekazanie informacji zwrotnej.
e) UFK- czyli dobrych komplementów nigdy za dużo, jak wpłynąć na czyiś nastrój.
f) Jak nie ulec porwaniu emocjonalnego czyli dzielenie się swoimi uczuciami, emocjami.
5. Podsumowanie szkolenia
a) Tworzenie planu rozwoju kompetencji.

Metody szkoleniowe. Zajęcia będą miały charakter praktyczny:
• Mini wykłady,
• Ćwiczenia,
• Moderowane dyskusje,
• Scenki ( case study).

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie polecane jest dla wszystkich, którzy chcą świadomie budować warunki współpracy w zespołach i jednocześnie są zainteresowani zwiększeniem swoich kompetencji komunikacji. Są to narzędzia do wykorzystania zarówno w pracy jaki w rodzinie. Dla menadżerów, specjalistów, sprzedawców oraz osób, które chcą być bardziej zrozumiali przez innych ludzi. Do wszystkich, którzy chcą świadomie budować warunki współpracy w zespołach, grupach.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza w obszarach związanych z projektowaniem i zarządzaniem Kulturą Organizacji w firmach, traktując ją jako czynnik budujący poziom zaangażowania pracowników. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii w Sopocie na kierunku psychologia biznesu i organizacji, w przedmiotach komunikacja w procesach sprzedażowych oraz dynamika relacji biznesowych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 329 PLN netto/os. przy zgłoszeniu do 5 listopada. 369 zł netto/os. przy zgłoszeniu po 5 listopada. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 1 grudnia 2022 r.