• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Zapraszamy na szkolenie, którego przedmiotem jest Biuletyn Informacji Publicznej. Przygotowanie i prowadzenie BIP w związku z ustawą o dostępie do informacji, czy RODO, jak i od strony praktycznej.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę na temat właściwego przygotowania oraz prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej po zmianach wymaganych ww. ustawami.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie wiedzy dotyczącej teorii i praktyki związanej ze stosowaniem BIP’u do udostępniania informacji publicznej.
• Zapoznanie się z podstawowymi terminami i definicjami z zakresu informacji publicznej; zapoznanie się wymogami prawnymi i technicznymi przy tworzeniu BIP’ów; 
• Zdobycie wiedzy w zakresie prawidłowego zabezpieczenia Biuletynu oraz ochrony danych osobowych.
• Zdobycie wiedzy praktycznej na temat właściwego przygotowania oraz prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej.
• Zapoznanie się z orzecznictwem i doktryną w stosunku do BIP oraz informacji publicznej.

zwiń
rozwiń
Program

I. Podstawy prawne prowadzenia BIP:
1. Kto ma obowiązek prowadzić BIP. Kluczowe założenia ustawy o dostępie do informacji publicznej.
2. Informacje publikowane w BIP - obowiązek czy przyjazna forma prowadzenia polityki informacyjnej.
3. Prowadzenie BIP a wnioskowy dostęp do informacji publicznej. BIP a ponowne wykorzystywanie informacji.
II. BIP- zagadnienia praktyczne:
1. Wymogi dla podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA.
2. Powołanie i kompetencje zespołu dedykowanego ds. BIP, zalecane procedury.
3. Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?
4. Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki.
5. Proces publikacji w BIP (sposób przekazywania, forma publikacji, terminy, archiwizacja, aktualizacja informacji, linkowanie).
6. Jak dokonywać w BIP prawidłowego wyłączenia jawności danych prawnie chronionych? 
7. Efektywność BIP a udostępnianie informacji w trybie wnioskowym.
8. Urzędowy publikator teleinformatyczny a internetowy serwis www.
9. Obowiązek zgłoszeniowy i funkcjonalność strony głównej BIP. Standaryzacja podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA.
10. Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki.
11. Kluczowe orzecznictwo sądów administracyjnych związane z BIP.
III. RODO w BIP. Procedury ochrony danych osobowych konieczne do wdrożenia w zakresie BIP. Cel prowadzenia BIP w świetle RODO. Obowiązek informacyjny RODO na BIP.
IV. Obowiązki publikacyjne określone w ustawie o dostępie do informacji publicznej:
1. Publikowanie programów, planów i innych zamierzeń. Udostępnianie zarządzeń, aktów normatywnych i ich projektów.
2. Jak udostępniać informacje o sposobie załatwiania spraw i ich stanie? Jak często i szczegółowo publikować dane o majątku oraz finansach? Udostępnianie informacji o prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach. Problematyka udostępniania dokumentacji przebiegu i efektów kontroli.
3. Publikacja treści i postaci dokumentów urzędowych – porady praktyczne.
4. Jakie informacje mogą, ale nie muszą znaleźć się w BIP? Prawo i praktyka. Jak poinformować o tym czego zabrakło w Biuletynie?
V. Ograniczenia na stronach BIP:
1. Zakres jawności danych o pracownikach i osobach pełniących funkcje publiczne.
2. Skuteczne i prawidłowe wyłączenie jawności tajemnic oraz danych prawnie chronionych?
3. Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?
VI. Dyskusja.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby zainteresowane tematyką, osoby udostępniające dane na stronie internetowej, członkowie zespołów redakcyjnych BIP.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Dyplomowany archiwista. Czynny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Specjalista w zakresie dostępności cyfrowej i architektonicznej, biegła znajomość standardu WCAG 2.1. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla administracji publicznej.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 299 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl lub mailem na adres szkolenia@frdl.org.pl do 11 kwietnia 2021 r.