• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Nowa ustawa prawo zamówień publicznych

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści

Nowa ustawa Prawo zamówień publicznych wejdzie w życie 1 stycznia 2021 r. Celem wprowadzenia nowej regulacji jest m.in. uproszczenie zasad udzielania zamówień publicznych, a także poprawa pozycji wykonawców i podwykonawców jako partnerów w realizacji kontraktu. Ustawodawcy chodziło też o to, by zwiększyć efektywność, innowacyjność i przejrzystość zamówień oraz zmaksymalizować udział małych i średnich przedsiębiorstw w realizacji publicznych kontraktów. Ustawa wprowadza szereg nowych instytucji, które mają wpłynąć na realizację założonych celów.
Są to dla przykładu:
• Określenie progu zamówień bagatelnych na poziomie 130.000 PLN.
• Wprowadzenie zamówień bagatelnych od 50.000 PLN do 130.000 PLN.
• Etap wstępnych konsultacji rynkowych jako narzędzie pomocne zamawiającemu w zamówieniu optymalnego rozwiązania.
• Tryb podstawowy w postępowaniach krajowych oraz możliwość doprecyzowania oferty po jej otwarciu.
• Zniesienie jawnego otwarcia ofert.
• Elektroniczne składanie ofert.
• Katalog klauzul abuzywnych (niedozwolonych) w umowach ws. Zamówień publicznych, co jest ukłonem w stronę wykonawców.
• Jeden wyspecjalizowany sąd do rozpatrywania skarg na orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, co z pewnością wpłynie na ujednolicenie linii orzeczniczych w sprawach z zakresu zamówień publicznych.
Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom podjąć działania niezbędne do przygotowania kierowanych przez nich jednostek do nowych rozwiązań.

zwiń
rozwiń
Program

Część 1 Przygotowanie postępowania.
1. Zamówienia publiczne o wartości pomiędzy 50.000 a 130.000 zł.:
• Obowiązek publikacji ogłoszeń o zamówieniach bagatelnych (wymagana zawartość, zasady publikacji).
• Procedura udzielenia zamówienia bagatelnego.
2. Obowiązki związane z planowaniem postępowań o udzielenie zamówień polegające na wprowadzeniu:
• Wymogu dokonywania analizy potrzeb przed wszczęciem postępowania o udzielenie Zamówienia.
• Obowiązku aktualizacji rocznych planów postępowań.
• Zwiększenia znaczenia wstępnych konsultacji rynkowych na etapie przygotowania postępowania.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby odpowiedzialne za udzielanie zamówień publicznych w jednostkach sektora finansów publicznych, osoby odpowiedzialne za przygotowanie opisu rzeczowego do postępowania i odpowiedzialne za rozliczenie umów zrealizowanych w ramach zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, właściciel firmy doradczej, wykładowca akademicki, specjalista z zakresu finansów publicznych, kontroli zarządczej, zamówień publicznych (w tym współfinansowanych z środków UE) oraz odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Były wieloletni pracownik Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie. Akredytowany Ekspert ©KFE (Akredytacja nr 0146/EKFE/12/2011). Autor kilkunastu publikacji książkowych dotyczących zamówień publicznych i finansów publicznych, artykułów w prasie fachowej oraz stały współpracownik miesięcznika „Przetargi publiczne” i „Finanse Publiczne”. Ceniony trener prowadzący ponad 1000 godzin szkoleniowych rocznie.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena:
295 zł netto/os.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

Zgłoszenia:
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@frdl.org.pl, lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl do 9 listopada 2020 r.
UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!