Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak prawidłowo prowadzić sprawy związane z wydawaniem, dokonywaniem zmian, cofaniem i zawieszaniem uprawnień w zakresie krajowego transportu drogowego osób taksówką. Słuchacze otrzymają wzory druków oraz uzyskają też odpowiedzi na pytania:
Czy przedsiębiorców, którzy się nie zweryfikowali należy wzywać?
Co zrobić jeśli ktoś się spóźnił ze złożeniem dokumentów i zrobił to po 31 marca?
Czy niezweryfikowani mogą dalej wykonywać przewozy?
Czy wzywać ich do zwrotu licencji? Na jakiej podstawie? C zrobić, jeśli nie zwrócą licencji i będą dalej ją wykorzystywać po 31 czerwca 2024 r.?
Czy zweryfikować także tych, którzy przed wejściem w życie zmian zostali już zweryfikowani? Czy zawiadamiać ich o ich statusie? Co jeśli zostali zweryfikowani częściowo? Czy utracą licencje jeśli zweryfikowali tylko część swoich kierowców?
Czy licencje niezweryfikowane należy wygaszać decyzją? Jeśli tak to na jakiej podstawie? Czy wygasają one z mocy prawa?
Czy po wprowadzeniu obowiązku wymiany praw jazdy przez obcokrajowców trzeba po raz kolejny weryfikować licencję taksówkową?
Czy można wydać licencję bez okazania dowodu rejestracyjnego pojazdu?
Czy do wniosku o licencję zawsze należy załączyć prawo jazdy i badania kierowców? Czy mogą być kopie czy też należy wymagać oryginałów? Czy zamiast prawa jazdy może być okazany np. wydruk z systemu CEK?
Czy można przedstawić kopię zaświadczenia o niekaralności? Kiedy wymagać zaświadczeń a kiedy oświadczeń? Czy należy wymagać zaświadczenia polskiego także wobec obcokrajowców, czy żądać zaświadczenia z kraju pochodzenia? Czy powinno być ono tłumaczone?
Czy wydawanie wypisów jest obowiązkowe, co zrobić jeśli ktoś nie chce wypisu, czy ilość wypisów musi odpowiadać ilości pojazdów
Jaką opłatę pobierać w przypadku nowego wniosku lub zgłaszanych zmian?
Co zrobić z zawieszoną działalnością w CEiDG? Czy cofać licencję?
Jak prowadzić kontrolę – czy można wezwać taksówkarza na kontrolę do urzędu? Co i w jaki sposób kontrolować w siedzibie – kierowców, pojazdy, niekaralność? Jakie mogą być skutki kontroli?
Komunikacja, transport, drogi